افزایش تقاضای محصولات پتروشیمی در هند

تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بازارهای هند پیش از آغاز تعطیلات بزرگ و فصل جشن‌ها در ماه نوامبر با افزایش روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، معاملات پتروشیمی در هند در آستانه آغاز فصل تعطیلات این کشور که در اواخر ماه اکتبر به‌طور آغاز می‌شود با افزایش همراه شده است و در اواسط ماه نوامبر به اوج خود می‌رسد.

داده‌های اقتصادی نشان از این دارد که شرایط در حال بهبود از رکود در سه ماه دوم است، اما افزایش موارد ابتلا به ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) خوش‌بینی به بهبود را اندکی کاهش داده است.

دولت به‌تازگی از یک بسته محرک ۱۰ میلیارد دلاری رونمایی کرده است، که شرکت اسپانیایی تحقیقاتی فوکوس اکونومیکس (FocusEconomics) آن را «متوسط» توصیف کرد، اگرچه انتظار می رود به‌طور موقت سبب تقویت شرایط شود اما باید تأثیر حاشیه‌ای بر بهبود کلی داشته باشد.

به نظر می رسد صنعت خودروسازی هند در حال بهبود است و فروش اتومبیل‌های سواری از ماه اوت ماه به ماه رو به افزایش بوده است و این موضوع برای بسیاری از پتروشیمی‌ها از جمله محصول لاستیک استایرن بوتادین (SBR) بسیار مناسب است.

قیمت عرضه تک‌محموله لاستیک استایرن بوتادین (SBR) در پی تقاضای زیاد، عرضه محدود تک‌محموله و افزایش هزینه مواد اولیه بوتادین (BD) افزایش یافته است.

لاستیک استایرن بوتادین، ماده اولیه اساسی در تولید لاستیک برای صنعت خودروست.

https://ipna.news/153402کپی شد!
منبع