تولید پی‌وی‌سی در پتروشیمی آبادان افزایش یافت

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان گفت: پس از وارد مدار شدن واحد آسیب‌دیده ۶۰۰ پتروشیمی آبادان تولید این شرکت پس از ۲ ماه آزمایشی به تولید چهار هزار و ۲۰۰ تن تولید در ماه رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سیدمحسن علوی شنبه اظهار داشت: این واحد پتروشیمی که به دلیل آتش سوزی سال ۹۷ متوقف و از مدار خارج شده بود با همت و کار جهادی کارکنان از اواخر خرداد ماه سال جاری مجدد در مسیر تولید قرار گرفت.

وی ظرفیت کنونی تولید در مجتمع‌ پتروشیمی آبادان را ۱۸۰ هزار تن برابر ۶۰ درصد ظرفیت اسمی اعلام کرد افزود: پس از راه‌اندازی مجدد واحد ۶۰۰ تولید پی‌وی‌سی به صورت آزمایشی در ۲ ماه به ۲ هزار و ۱۵۴ تن رسید که این ظرفیت در ماه‌های بعدی به حداکثر تولید رسید.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولیدی پی‌وی‌سی در مهرماه سال جاری در پتروشیمی آبادان ماهانه چهارهزار و ۲۰۰ تن رسید که با این روند میزان تولید تا پایان سال در این پتروشیمی به ۳۵ هزار تن خواهد رسید.

علوی بیان کرد: با توجه به مرغوبیت پی‌وی‌سی تولید در آبادان و ارزآوری خوب آن این ظرفیت وجود دارد که محصول تولیدی به خارج کشور صادر شود.

وی گفت: مجتمع پتروشیمی آبادان علاوه بر تامین نیاز کشور به فرآورده های پتروشیمی بخشی از آن را به بازارهای هدف خارجی صادر می‌کند و این مجتمع با آمادگی کامل در حال تولید و بر اساس شرایط فرآیندی و به صورت مرحله‌ای در حال افزایش ظرفیت تولید است.

مجتمع پتروشیمی آبادان در دوران جنگ تحمیلی  ویران و پس از پایان جنگ تحمیلی توسط متخصصان داخلی بازسازی شد.

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده است کار تولید پی وی سی را انجام می‌دهد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی‌وی‌سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰۰ هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

 

https://ipna.news/153381کپی شد!
منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • وحیدمیانجی باسلام ضمن عرض خسته نباشید باید به اطلاع برسانم که پی وی سی در واحد۷۰۰ پتروشیمی آبادان تولید میشود، ( مجتمع پتروشیمی آبادان دارای ۲ واحد ۷۰۰قدیم وجدید ، یا۷۰۰A و۷۰۰B است ). واحد ۶۰۰ گاز وینیل کلراید یاvcm را که نیاز اصلی و اولیه تولید پی وی سی است را تولید میکند و برای تولید محصول پی وی سی به مخازن واحد ۷۰۰ جهت ذخیره و استفاده روزانه میفرستد. باتشکر از سایت خبری شما