اشتغال‌زایی ۴۶۰۰ نفر در سه پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر

مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر بر به‌کارگیری نیروی کار بومی تأکید کرد و گفت: با افتتاح سه طرح پتروشیمی سبلان، دنا و سیراف زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۶۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛داود باقری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال به‌عنوان کلید رفع محرومیت، همواره یکی از اهداف متعالی دولت در استان‌های کم‌برخوردار است به خبرنگار شانا گفت: این هلدینگ که از سهامداری صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات شکل گرفته با هدف توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حال احداث سه پتروشیمی در استان بوشهر است که سبلان به‌عنوان نخستین پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پیشرفت طرح پتروشیمی سبلان را ۹۵.۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: سبد تولید متانول کشور با بهره‌برداری از این طرح یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی افزایش و به دنبال آن توان صادراتی کشور نیز گسترش می‌یابد.

مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر ادامه داد: بیشترین پیشرفت سه پتروشیمی سبلان، دنا و سیراف به علت گشایش‌های بین‌المللی ایجادشده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رخ داده و اکنون در مراحل نهایی بهره‌برداری از نخستین پتروشیمی این هلدینگ و اشتغال ۳۰۰ نفر از کارجویان استان بوشهر هستیم.

باقری با بیان اینکه جهش تولید، اشتغال‌زایی و رفع محرومیت، سه عامل دولت در حمایت از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: با بهره‌برداری دو پتروشیمی سبلان و دنا در شهرستان عسلویه و پتروشیمی سیراف در شهرستان بندر دَیر، ۱۰۰۰ شغل مستقیم و ۳۶۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود و تا حد قابل توجهی خواسته‌های دولت در این باره عملیاتی می‌شود، زیرا برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مجموعه بر به‌کارگیری نیروی کار بومی استوار شده است.

به گفته وی، صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به‌عنوان سهامدار عمده این مجموعه با سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایجاد ارزش ملی را در دستور کار قرار داده است.

طرح پتروشیمی سبلان با پیشرفت ۹۵.۶۵ درصد، پتروشیمی دنا با ۶۴.۸۳ درصد و پتروشیمی سیراف با ۴۶.۴۴ درصد در استان بوشهر قرار گرفته‌اند.

https://ipna.news/153333کپی شد!
منبع