تمرین دورمیزی با هدف ایجاد آمادگی برای اجرای مانور شرایط اضطراری فرودگاه بندرماهشهر برگزار شد

به منظور ایجاد آمادگی و هماهنگی جهت برگزاری مانور فرودگاه بندرماهشهر، جلسه دور میزی با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه شرکت عملیات غیرصنعتی و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ به منظور ایجاد آمادگی و هماهنگی جهت برگزاری مانور فرودگاه بندرماهشهر، جلسه دور میزی با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه شرکت عملیات غیرصنعتی و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری برگزار شد.

حسینی مدیر فرودگاه بندرماهشهر در این نشست با تشریح سناریوی اجرای این مانور اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری مانور ایجاد هماهنگی بین واحدهای داخلی فرودگاه و مجموعه های شهری است و باید با تمرینات دوره ای این هماهنگی را افزایش داد.

وی با اشاره به حادثه بهمن ماه ۹۸ در این فرودگاه گفت: حادثه خروج هواپیمای کاسپین از باند که در سال گذشته اتفاق افتاد نشان داد که این مانورها در مواقع نیاز چقدر به کار می آید و از چه اهمیتی برخوردار است.

محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی نیزدر این نشست به اهمیت برگزاری مانورهای سالانه اشاره کرد و گفت: کار فرودگاه، کار بسیار حساسی است و باید تمام ضوابط ایمنی و استاندارد در آن رعایت شود.

وی افزود: تمام پیش بینی ها برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ای لازم است اندیشیده شود و بر همین اساس نیروها آموزش های لازم را ببینند و تجهیزات مورد نیاز پیش بینی شود. همچنین نیاز است با مجموعه های مرتبط شهری در این زمینه هماهنگی کاملی برقرار باشد چراکه حادثه خروج هواپیمای کاسپین نیز اهمیت همکاری مجموعه های برون فرودگاهی را به خوبی نشان داد.

گفتنی است که در این نشست جزئیات و وظایف هریک از مجموعه ها مشخص شد و نحوه اجرای این مانور که قرار است ۳۰ مهرماه برگزار شود برای حاضرین در جلسه تشریح شد.

مانور دورمیزی ۴

مانور دورمیزی ۶

مانور دورمیزی ۷

https://ipna.news/153263کپی شد!