افتتاح اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور در ایلام

 حسن نجفی سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در آیین افتتاح اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور در ایلام گفت:این مرکز به صورت خودجوش و با اهتمام جمعی از کارکنان شرکت در راستای رزمایش مومنانه ایجاد شده که امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز “کاری کنیم که بماند” و ماندگار شود.
به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛حسن نجفی سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در آیین افتتاح اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور در ایلام گفت:این مرکز به صورت خودجوش و با اهتمام جمعی از کارکنان شرکت در راستای رزمایش مومنانه ایجاد شده که امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز “کاری کنیم که بماند” و ماندگار شود.

استان ایلام و مجتمع پتروشیمی امروز میزبان سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته‌ امداد کشور بود.مردی بغایت متواضع و مردم‌دار که سوار بر یک خودروی داخلی وارد مجتمع پتروشیمی ایلام شد تا اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور را افتتاح کند.

کمیته‌ی امداد بواسطه‌ی فعالیت‌های امدادی و ارتباط با قشر کم‌درآمد جامعه از ارکان حاکمیتی و در دل نظام است که  در حمایت از افراد نیازمند کوشیده است و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بویژه خانواده‌هایی که توان اشتغال و درامدزایی دارند سرلوحه‌ی این نهاد خدمت‌رسان است.

بختیاری سهم اشتغال و تولید را در ایجاد امنیت و احساس امنیت حیاتی و راهبردی توصیف کرد و با بیان اینکه استمرار این امر ارزشمند است، افزود:بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اداره کردن برنامه‌های مددجویان در قالب وظایف حاکمیت، و مردمی کردن فعالیت‌های این نهاد اولویت امدادگران حضرت امام خمینی(ره) است.

این مسئول ضمن تقدیر از اقدام خیرخواهانه و عام‌المنفعه پتروشیمی ایلام در ایجاد اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور ادامه داد:تخصصی شدن مراکز نیکوکاری یکی از راهبردها و اهداف امداد کشور است و امروز همزمان با مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام ۱۵ مرکز نیکوکاری در استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود:۴ هزار مرکز نیکوکاری در کل کشور ایجاد شده است.

سیدمرتضی بختیاری توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد خودکفایی بر اساس کسب تجربه و تخصص مددجویان در استان‌ها را نقطه مشترک کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تخصصی عنوان و تصریح کرد:در کل کشور ۵ میلیون نفر و ۸۰ هزار دانشجو تحت حمایت این نهاد است.

رئیس کمیته امداد کشور بیان داشت:۱۵۷ میلیارد تومان در اختیار ۵ هزار مددجوی ایلامی در امر اشتغال‌زایی اختصاص یافته است.

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین با تمجید از اقدام مبتکرانه و خلاقانه مدیرعامل و کارکنان خیّر مجتمع پتروشیمی ایلام در ایجاد اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور در استان گفت:هر زمان که مردم متولی امور عام‌المنفعه در استان شده‌اند تلاش‌ها موثرتر بوده است.

وی افزود:۴۷۵ سازمان مردم‌نهاد در استان ایلام مجوز فعالیت دریافت نموده‌اند.

معاون امنیتی استاندار ایلام واگذاری بخشی از مسئولیت‌های اربعین در استان به سازمان‌های مردم‌نهاد را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و افزود:سالانه بیش از ۱۰ میلیون زائر از مرز مهران تردد می‌کنند که مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در هدایت ، کنترل و ساماندهی وخدمت‌رسانی به این زائران داشته‌اند.

?نوذری ورود این سازمان‌ها به مسائل اجتماعی و اقتصادی بویژه مسئولیت‌های اجتماعی را نیز کلیدی عنوان کرد و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در یک شرکت بزرگ تولیدی نشان از مسئولیت‌پذیری کارکنان و مدیریت این مجتمع دارد.

معاون سیاسی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال محدودیت‌های جدید در استان ایلام توسط ستاد کرونا اشاره کرد و افزود:متاسفانه میزان استفاده از ماسک از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا و ۱۳ نفر نیز فوت شده‌اند.

وی از مردم خواست بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی اهتمام داشته باشند.

حسن نجفی‌سمنانی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام در ابتدای این آیین ضمن خیرمقدم به سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور و نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت:اقدام مسئولانه، خودجوش و ماندگار همکاران و اعضای هیات موسس اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور در ایلام مایه فخر و مباهات است.

وی با ذکر این نکته که ایجاد این مرکز و صندوق در راستای توجه به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پتروشیمی ایلام است اظهار امیدواری کرد که “کاری کنیم که بماند”.

وی در ادامه با ذکر فلسفه‌ی ایجاد مرکز نیکوکاری در صنعت پتروشیمی ایلام گفت:این مرکز در راستای مسئولیت اجتماعی ، فرهنگ سازی، تجمیع کمکها ،شناسایی نیازمندان واقعی و ساماندهی و جلوگیری از کمکهای متفرقه ، توانمند سازی علمی و انتقال دانش با کمک سازمانهای ذیربط و مشارکت دادن همه‌ی سلیقه ها در امر کمک و تکریم نیازمندان ایجاد شده است.

مهندس نجفی ادامه داد: جای خالی چنین مراکزی در صنعت پتروشیمی در میان تحصیلکردگان جامعه وجود داشت و وارد کردن این قشر بصورت سازماندهی شده به مسئولیتهای اجتماعی از دیگر اهداف این صندوق بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این این شرکت در قالب مسئولیتهای اجتماعی اشاره کرد و افزود:کمکهای نقدی و غیر نقدی به ۴۰۰ خانواده، مشارکت در رزمایش کمکهای مومنانه در دو مرحله به تعداد ۵۰۰ مورد ، خرید و نصب دو ست بازی کودکان برای روستاهای اطراف شرکت به مبلغ ۷۰ میلیون تومان ، تهیه نوشت افزار دانش آموزان به تعداد ۲۵۰ نفر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان ، انتقال دانش تخصصی و فنی و آموزشهای عمومی و مشاوره ای در اینده‌ی نزدیک بخشی از فعالیت‌های شرکت در قالب مسئولیت‌ اجتماعی پتروشیمی ایلام است.

قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته‌امداد استان ایلام نیز در این مراسم گفت:۵۷ مرکز نیکوکاری در استان ایلام در بخش مردمی راه‌اندازی شده است‌.

وی افزود:۱۰ هزار خانواده از کمک‌های ۱۸ هزار خیّر ایلامی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام در این آیین سیدمرتضی بختیاری با اهدای لوح تقدیر از مهندس نجفی برای ایجاد این مرکز تقدیر کرد. در این مراسم همچنین به صورت رسمی مجوز فعالیت اولین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور صادر و علیرضا معراجی به عنوان مسئول اجرایی این مرکز منصوب شد.

 

https://ipna.news/153239کپی شد!