پیشرفت طرح پتروشیمی سبلان از مرز ۹۵ درصد گذشت

مدیرعامل پتروشیمی سبلان از پیشرفت ۹۵.۴ درصدی این طرح خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این طرح برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، محمد زالی به پیشرفت ۹۵.۴ درصدی طرح پتروشیمی سبلان با وجود موانع فراوان به‌وجود آمده به دنبال اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و به خبرنگار شانا گفت: گام‌های نهایی برای بهره‌برداری این پروژه در حال طی شدن است تا نخستین پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر وارد فاز تولید شود.

وی با ابراز خرسندی از روند پیشرفت پروژه افزود: خوشبختانه در شهریورماه با وجود شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا، با انجام ۱۹ هزار اینچ قطر تست، ۲۷ هزار اینچ قطر Reinstate و ۷ هزار اینچ قطر جوش، پیشرفت ۳.۳ درصدی در مرحله نصب ثبت شده است.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان، اشتغال‌زایی برای افراد بومی در منطقه عسلویه را یکی از اهداف احداث این مجتمع عنوان و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد می‌شود که به‌طور قطع بر اقتصاد بومی و رفع دغدغه‌های اجتماعی در مبارزه با بیکاری اثرگذار خواهد بود.

زالی با بیان اینکه امیدوارم با تلاش همه کارکنان و تداوم حمایت سهامداران، طرح پتروشیمی سبلان امسال به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: با افتتاح این طرح، افزون بر اینکه اهداف مدنظر اجرای پتروشیمی سبلان محقق می‌شود، گام مؤثری در راستای پیشبرد اهداف و تکمیل دیگر پروژه‌های هلدینگ انرژی سپهر برداشته خواهد شد.

پتروشیمی سبلان به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در زمینی به مساحت ۷ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با هدف تولید سالانه ۱.۶ میلیون تن متانول احداث شده است.

https://ipna.news/152964کپی شد!
منبع