خبر خوش نوبخت برای مردم کرمانشاه / پتروشیمی چهارم با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیاردی ساخته می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پتروشیمی چهارم کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومان هدیه‌ای برای مردم استان است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بررسی و ارائه گزارشی از جلسات و وعده‌های دولت به استان کرمانشاه و برنامه‌‌ها در مدت زمان باقی مانده برای دولت از اهداف این سفر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در سفری که دولت به این استان داشت برای ۵۴ پروژه ۱۱۰۸ میلیارد تومان در نظر گرفت که تاکنون از این مبلغ ۱۹۰۳ میلیارد تومان پرداخت و ۱۷۲ درصد از تعهدات انجام شد.

نوبخت گفت: اتصال استان کرمانشاه به شبکه سراسری ریلی کشور مهمترین پروژه بود که انجام شد و اکنون این پروژه ریلی به سمت مرز خسروی در حال پیشروی است.

وی با بیان اینکه دو برنامه برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده است گفت: طرح‌های ناتمام که امکان اتمام تا پایان امسال و بهار ۱۴۰۰ وجود دارد و ۱۷ پروژه با ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبار در استان شناسایی شده است و جزو تعهدات است که قبل از اتمام دولت به بهره‌برداری برسند.

نوبخت با اشاره به اینکه پتروشیمی چهارم کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومان هدیه‌ای برای مردم استان است افزود: امروز درآمد ۱۱۹ میلیارد دلاری نفت و گاز کشور به دو تا سه میلیارد دلار رسیده است.

وی عنوان کرد: در راستای جهش تولید و اشتغالزایی ۵۲ طرح و پروژه تولیدی در استان شناسایی شده که اگر برای این طرح‌ها ۱۴۵۱ میلیارد تومان از منابع دولتی و تسهیلات کمک شود ۸۱۱۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود و می‌تواند ۵۹۴۰ میلیارد تومان به ارزش افزوده تولید بیافزاید.

نوبخت گفت: تا پایان امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ۱۷ طرح عمرانی و ۱۴۵۱ میلیارد تومان برای ۵۲ طرح تولیدی در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌‌شود و کمیته امداد نیز ۶۰۰۰ اشتغال با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: برای پرداخت اضافه کار کارمندان مجوزی به استان داده شده که از طریق فروش اموال مازاد نسبت به تسریع پرداخت‌های جاری و عمرانی اقدام شود و در روزهای آینده برای برای جبران اضافه کار و کسری اقدام ویژه‌ای انجام می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه من را تا پایان دوره به عنوان یک نماینده کرمانشاه بدانید گفت: هر زمان لازم باشد برای رسیدگی به مسائل استان تشکیل جلسه می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه همیشه برای من تداعی بخش مقاومت، انسانیت و عطوفت است گفت: از زمان حضور من در کرمانشاه ۳۴ سال می‌گذرد و در این مدت هیچگاه از کرمانشاه دور نبودم.

به گزارش تسنیم در سفر معاون رئیس‌جمهور به کرمانشاه تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری و با پشتیبانی مالی سازمان برنامه و بودجه امضا شد که توسط رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اولویت بین مددجویان توزیع می‌شود.

در این سفر برای توسعه شبکه دیجیتالی و تکمیل پوشش سیگنال‌رسانی تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان با صدا و سیما امضا شد.

https://ipna.news/152906کپی شد!
منبع