روز خوب صنعت پتروشیمی با افتتاح واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول در بندرماهشهر

امروز سوم مهرماه واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها، معاون صنعت سازمان برنامه و بودجه، مدیران عامل شرکت های هلدینگ و شرکت های مرتبط و سرمایه گزاران افتتاح شد.

به گزارس خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بندرماهشهر با تلاش و همت مهندسین ایرانی پس از یک‌دهه تحقیق و بررسی به منظور تکمیل چرخه تولیدات صنعت پتروشیمی واحد تولید پروپیلن از متانول را امروز به سرانجام رساند.

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت با ابراز خرسندی از روند مثبت افزایش تنوع تولید در صنعت پتروشیمی گفت: با برنامه ریزی و همت جوانان ایرانی تولیدات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت و این مقدار تا چشم انداز ۱۴۰۴ به میزان ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی در ادامه بیان کرد: افزایش تنوع تولیدات، بومی سازی تجهیزات پیشرفته صنعتی با دانش ایرانی می تواند ما را در هر شرایط فشار اقتصادی و سیاسی به پایداری و تاب آوری مطلوب برساند.

محمدی اظهار‌کرد: صنعت پتروشیمی خوشبخت است که شرکت پژوهش و فناوری در بندرماهشهر، اراک و تهران با همت جوانان ایرانی در حال بومی سازی دانش پتروشیمی می باشد.

شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه بندرماهشهر در خصوص راه اندازی این واحد تولیدی گفت: منطقه ویژه بندرماهشهر اولین منطقه تخصصی صنعت پتروشیمی کشور است. به بهره برداری رسیدن این واحد مهم تولیدی و در نتیجه آن‌انعقاد اولین قرارداد بین شرکت پژوهش و فناوری با پتروشیمی فاتح کیمیا و تولید پروپیلن به عنوان مسیر توسعه زنجیره ارزش می تواند نوید بخش روزهای خوب صنعت پتروشیمی در آینده نزدیک شود.

علی پژوهان مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز با اشاره به اینکه در توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌ها، تأمین فناوری بومی سازی دانش است اضافه کرد: خوشبختانه این شرکت، فناوری لازم را از گاز تا پلی‌پروپیلن داراست و قرارداد احداث واحد ۱۲۰ هزار تنی تبدیل متانول به پروپیلن برای نخستین بار در کشور با دانش به‌طور کامل ایرانی امروز امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یاد آور شد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تأمین فناوری‌های لازم در تکمیل زنجیره گاز تا محصولات پایین‌دستی از جمله پلی‌پروپیلن مشکلی ندارد و فناوری‌ فرآیندی و کاتالیست‌های لازم را تأمین می‌کند.

در پایان پس از عقد قرارداد، بازدید از این واحد تولیدی در شرکت پژوهش و فناوری بندرماهشهر و تشریح کامل چگونگی روند تولید پروپیلن از متانول توسط مهندسین توانمند این شرکت انجام گرفت.

https://ipna.news/152892کپی شد!