آمادگی کامل بهداشت و درمان صنعت اهواز برای بحران احتمالی کرونا در پاییز

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، ضمن استمرار خدمات در حوزه های مختلف ، آمادگی کامل برای مواجهه با بحران احتمالی کرونا در پاییز را دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ از زمان اعلام وضعیت سفید در استان خوزستان تاکنون واحدهای مختلف بهداشت و درمان اهواز همچنان مشغول خدمت رسانی به مراجعین و جمعیت تحت پوشش هستند . در این روزها بررسی نقاط قوت و ضعف در بحران کرونا در شش ماهه گذشته در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی نیازها در صورت مواجهه با بحران احتمالی در پاییز انجام شده و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حال انجام است.

در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ضمن استمرار خدمات به مراجعین در بخش ها و قسمت های مختلف ، بررسی نقاط قوت و ضعف در بحران شش ماهه گذشته و برنامه ریزی جهت رفع کمبودها و اصلاح فرآیندهای کاری در دستورکار قرار گرفته است.

مدیریت خدمات پرستاری بیمارستان ضمن بررسی کمبودها و نواقص و تلاش در جهت برطرف کردن آنها ، با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، دوره های آموزشی مدونی را جهت پرستاران برگزار نموده تا در جهت ارائه خدمات استاندارد در بخش های کووید و به طور خاص در بخش های ویژه ، دانش و مهارت پرستاران را ارتقاء دهد.

کمیته های علمی تخصصی نیز با حضور متخصصین رشته های مختلف و مدیر گروه های مربوطه در بیمارستان بزرگ نفت در حال انجام است تا ضمن تبادل اطلاعات علمی ، به بررسی آخرین پروتکل ها و مقالات علمی جدید بپردازند.

همچنین بخشی از تجهیزات مورد نیاز از جمله ۶ دستگاه ونتیلاتور جدید ، تجهیزات آزمایشگاه PCR ، تجهیزات مورد نیاز اورژانس تنفسی و بخش ICU2 ، دستگاه دیالیز پرتابل (جهت استفاده بیماران کرونا مثبت) ، ۶ دستگاه همودیالیز جدید ، دستگاههای اکوکاردیوگرافی ، رادیولوژی پرتابل ، سونوگرافی ،دستگاه مگنت جهت واحد فیزیوتراپی و دستگاه دانسیتومتری نیز خریداری و تامین شده است.

در اورژانس تنفسی با ایجاد اتاق ایزوله با فشار منفی به مساحت ۱۰۰ متر مربع فضای بسیار ایمن جهت پرسنل و مراجعه کنندگان ایجاد شده است.

به علاوه جهت پیشگیری از کاهش فشار اکسیژن در بخش های بستری بیمارستان یک مخزن اکسیژن ۱۰.۰۰۰ متر مکعبی نیز نصب شده و با داشتن دو دستگاه اکسیژن ساز و نصب این مخزن ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز در آینده هیچ مشکلی از نظر تامین اکسیژن بیماران نخواهد داشت.

به علاوه توسعه بخش های ویژه و ارتقاء استانداردهای تعداد تخت های عادی و ویژه در بیمارستان نفت اهواز در حال بررسی می باشد.

لازم به ذکر است طی یک ماه اخیر با بازگشایی مجدد کلینیک های تخصصی ، بر طبق برنامه ریزی های انجام شده ضمن رعایت همه ی پروتکل های بهداشتی ویزیت بیماران توسط متخصصین مربوطه در سه مرکز از جمله مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون و کلینیک های تخصصی بیمارستان نفت در حال انجام است. ساعات حضور پزشکان متخصص به گونه ای برنامه ریزی شده است که از تجمع بیماران و مراجعه کنندگان پیشگیری شود. به علاوه نوبت دهی بیماران روزانه و با توجه به اعلام وضعیت در استان انجام می شود.

آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز که کار خود را از اوایل مرداد ماه به صورت تخصصی آغاز نموده است ، در مدت مذکور کلیه تست های پی سی آر بیماران سرپایی و بستری را انجام داده است و نتایج تست ها در همان روز کاری به بیماران اطلاع داده می شود.

همچنین در مراکز سلامت خانواده ضمن رعایت های همه پروتکل های بهداشتی و تریاژ بیماران در بدو ورود ، برنامه های غربالگری بیماران دارای بیماری های مزمن آغاز شده و افرادی که بیماری های مزمن کنترل نشده از جمله دیابت ، فشار خون و … دارند فراخوان شده تا درمان این افراد بیش از این به تاخیر نیفتد.

گفتنی ست در حوزه معاونت بهداشتی نیز بازنگری فرآیندها و پروتکل های بهداشتی در حال انجام است و فعالیت های تیم واکنش سریع بهداشتی نیز گرچه کاهش یافته اما همچنان ادامه دارد. به علاوه نظارت بر نحوه اجرای کامل جدیدترین پروتکل های بهداشتی در شرکتهای عملیاتی نیز انجام می گردد.
در طب صنعتی نیز علاوه بر معاینات برگشت به کار شاغلین ، معاینات صنعتی خاص ( جابه جایی و یا ارتقاء شغلی) در حال انجام است.

در حوزه خدمات دارویی پیش بینی میزان نیاز به دارو و تجهیزات حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده جهت ماههای آینده و در صورت مواجهه با پیک احتمالی کرونا ، انجام شده و بخشی از نیاز ها نیز تامین شده است.

در حوزه خدمات دندانپزشکی در حال حاضر ارئه خدمات درمان ریشه دندان (عصب کشی) نیز در چهار مرکز از جمله مجتمع های سلامت خانواده ی شهدای نفت و کارون ، مرکز سلامت خانواده نیوساید و کلینیک دندانپزشکی بیمارستان بزرگ نفت ، در روزهای شنبه تا چهارشنبه در شیفت کاری عصر از ساعت ۱۴ الی ۲۲ در حال انجام است.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی برای کادر درمان و همه ی مردم عزیز کشورمان ، امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از بحران جدید پیشگیری کنیم.

https://ipna.news/152824کپی شد!