فرودگاه های بندرماهشهر و بندر عسلویه به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها، شرکت فرودگاه‌ها در گام اول مسئولیت ناوبری فرودگاه‌های بندرماهشهر و بندرعسلویه را بصورت مکتوب پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛تورج دهقانی زنگنه درباره گزارش نهایی علت سانحه فرودگاه بندرماهشهر که در تاریخ هفتم اسفندماه سال گذشته رخ داد و در جریان این سانحه هواپیمای بویینگ ام دی کاسپین از مسیر باند منحرف شد، گفت: هدف از بررسی سوانح، شناختن ریشه‌های رویداد و جلوگیری از رخداد مجدد آن با شناسایی و پیاده سازی اصلاحات لازم جهت حذف زمینه‌های تکرار آن است.

وی افزود: پس از انتشار گزارش نهایی سازمان در خصوص سانحه هواپیمای مسافری MD83 شرکت کاسپین در فرودگاه بندرماهشهر و در ادامه گفتگوی مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان با خبرگزاری ایلنا، با توجه به اینکه محتوای خبر منتشر شده وجود ناهماهنگی و عدم مسولیت پذیری را القا می‌کرد در قالب یک اقدام پیشگیرانه، به منظور حفظ ایمنی و تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها دستور توقف فعالیت فرودگاه صادر شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: پس از آن با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها، شرکت فرودگاه‌ها در گام اول مسئولیت ناوبری فرودگاه‌های بندرماهشهر و بندرعسلویه را بصورت مکتوب پذیرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین با این تمهید، ادامه فعالیت فرودگاه بندرماهشهر و برقراری پروازها، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت کامل ایمنی مورد موافقت قرار گرفت.

https://ipna.news/152599کپی شد!