برگزاری افزون بر۴۲هزار نفر ساعت دوره آموزشی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

۴۲هزار و ۵۵۷نفر ساعت دوره آموزشی برای کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری این مرکز درمانی در سال گذشته برگزار که نسبت به سال۹۷، ۴۲ونیم درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مهرداد ابدالی مسئول واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران علت کاهش دوره های آموزشی در سال ۹۸را ویروس کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا و اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا همه تجمعات و دوره های آموزشی از اواخر سال گذشته تا اطلاع ثانوی و مهار کامل این ویروس تعطیل است.

مسئول واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران یادآور شد: آموزش کارکنان تا اواخر بهمن ماه سال گذشته به شکل کارگاه، سمینار، بسته های آموزشی، کنفرانس های درون بخشی و چهره به چهره برگزار و از دی ماه سال گذشته تاکنون به صورت غیرحضوری(بسته های آموزشی) و مجازی برگزار می گردد.

وی گفت: در سال گذشته ۸۱دوره آموزشی حضوری توسط واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

وی تصریح کرد: این واحد وظیفه آموزش ۴۵۶نیروی رسمی، قراردادی و پیمانکاری شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و همچنین خانواده‌های صنعت نفت گچساران را بر عهده دارد.

ابدالی ادامه داد: مهمترین دوره های برگزار شده سال گذشته برای کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران شامل مدیریت بهره وری، خطاهای داروئی، تکریم ارباب رجوع، آتش و انواع خاموش کننده، محاسبات داروئی، مهارتهای ارتباطی موثر، ایمنی بیمار، تغذیه با شیرمادر، حقوق شهروندی، کنترل عفونت، مراقبت های پرستاری، مدیریت بحران، مدیریت استرس، احیای قلبی ریوی، خدمات اورژانس هوایی و بررسی قانونی موارد مرگ و میر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دوره های تحکیم و نشاط اجتماعی، نقش مهارت های زندگی در ارتقای سلامت روان و تغذیه با شیرمادر از جمله دوره های است که برای جمعیت تحت پوشش برگزار گردیده است.

وی بیان کرد: دوره های آموزشی کارکنان و خانواده های صنعت نفت براساس نیازسنجی و تقویم آموزشی برنامه ریزی و اجرائی می شود.
ابدالی یادآور شد: تمام آموزش ها بر اساس استانداردهای اداره آموزش مرکزی وزارت نفت برگزار می شود.

https://ipna.news/152582کپی شد!