اشتغال‌زایی و ارزآوری از دستاوردهای جهش صنعت پتروشیمی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تحول خوبی در صنعت پتروشیمی ایجاد شده است، گفت: اشتغال‌زایی و ارزآوری از جمله دستاوردهای جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،حسین حسین‌زاده به تحول و توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون چند مجتمع پتروشیمی با محصولات فراوان در صنایع بالا و پایین‌دست در کشور فعال هستند، اما در صورت تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی تولید آنها افزایش خیره‌کننده‌ای خواهد داشت که البته حاصل برنامه‌ریزی چند ساله است.

وی افزود: اشتغال‌زایی، ارزآوری، خودکفایی در تولید برخی کالاها، بی‌نیازی از واردات، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تعداد محصولات تولیدی از جمله دستاوردهای جهش سوم صنعت پتروشیمی به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های تعریف‌شده در چارچوب جهش دوم (طرح‌هایی که تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند) و طرح‌های جهش سوم نیز در حال اجرا هستند.

حسین‌زاده گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی، تحولی بزرگ در این صنعت رخ خواهد داد و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.

https://ipna.news/152579کپی شد!
منبع