راه‌اندازی پتروشیمی ایلام گامی برای کاهش سوختن گازهای مشعل

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به تنوع تولید محصولات این پالایشگاه، گفت: در پالایشگاه گاز ایلام زنجیره متنوعی از محصولات متان، اتان، پروپان، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، روح‌الله نوریان در بازدید علی‌اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه گاز ایلام، اظهار کرد: این واحد صنعتی برای افزایش تولید محصولات جانبی برنامه‌های مدونی طراحی کرده که در حال اجراست و در صورت موافقت ستاد شرکت ملی گاز ایران در آینده نزدیک مطالعات و کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی از کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در این پالایشگاه خبر داد و افزود: در آینده نزدیک با راه‌اندازی پتروشیمی ایلام و دریافت گاز مایع (ال‌پی‌جی) توسط آن شرکت، مقدار آلودگی ناشی از سوختن گازهای ارسالی به مشعل در شرکت پالایش گاز ایلام به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و در فاز دوم این واحد صنعتی واحد TGTU همسو با دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی در واحد بازیافت گوگرد ساخته می‌شود که با وجود آن، دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در واحد تولید گوگرد محقق می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، در الگوی تعالی سازمانی پالایشگاه ایلام همگام با شرکت ملی گاز ایران معیارها و اهدافی در زمینه حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار دارد که مسئولان و کارکنان این شرکت خود را مؤظف به رعایت حداکثری و حفظ محیط زیست در بخش‌های آب، خاک و هوا می‌دانند. با  نصب و راه‌اندازی زباله‌سوز واحد تصفیه‌خانه پساب صنعتی، لجن‌های تولیدشده در واحد تصفیه‌خانه پساب صنعتی به نحو مطلوبی امحا می‌شوند که گامی دیگر برای مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست در این شرکت است.

نوریان همچنین از مطالعات اولیه برای فروش گوگرد مذاب در این پالایشگاه خبر داد.

علی‌اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس نیز در این بازدید گفت: در شرایط امروز اقتصادی کشور، انجام خدمات، کار و تلاش برای تولید پایدار و اشتغال و خدمت بی‌منت به مردم موضوع مهمی است که پالایشگاه گاز ایلام برای آن قدم‌های مثبتی برداشته است.

وی افزود: خدمتگزاری و ترویج گفتمان خدمت بی‌منت از شاخص‌های اصلی نظام اسلامی مبتنی بر فرهنگ علوی و فاطمی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در مجموعه‌های بزرگ همچون پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر مواهب خدادادی، کارگزاران آن علمداران امر به معروف برای مردم هستند، اظهار کرد: در هر جا که با روحیه جهادی، نظام را اداره کردیم، موفق بودیم و در زمان جنگ تحمیلی هم با تکیه بر داشته خود توانستیم در مقابل دنیا پیروز شویم.

بسطامی تصریح کرد: مدیران اجرایی باید با روحیه جهادی کشور را اداره کنند و نامگذاری هر سال توسط رهبر انقلاب هم به همین منظور است. هر جا که متکی به دانش جوانان انقلابی، مدیران و دست‌اندرکاران توانمند بودیم، موفقیت‌های خوبی حاصل شده است، بنابراین با هم‌افزایی و دانش مبتنی بر آموزه‌های دینی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآمد می‌توان کشور را در زمینه‌های مختلف اداره کرد.

https://ipna.news/152577کپی شد!
منبع