معضل بزرگ‌استان خوزستان وجود مدیران ارشد و میانی پروازی است/ لزوم ورود مجمع نمایندگان استان خوزستان در بحث مدیران پروازی

استفاده از مدیران رده میانی غیر پروازی در مناطق پتروشیمی مسئله مهمی است که باید مجموعه نمایندگان استان خوزستان به آن ورود نمایند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، اشتغال مدیران میانی پروازی در خوزستان همیشه صحنه جنگ و جدل میان مردم و دولت مردان بوده است.

در حالی که خوزستان، منبع انرژی و سرمایه کشور است، اما شهروندان از نبود شغل رنج می‌برند و سیل جمعیت بیکار به کارگری ساختمان، دستفروشی و مشاغل روزمزد و غیر قابل اتکا برای درآمد زایی مشغول هستند.

در خوزستان صد‌ها شرکت پتروشیمی وجود دارد که عمده مدیران رده میانی آن پروازی هستند و این درست در حالی است که فوج جمعیت تحصیل کرده استان در رشته‌های مرتبط با مدیریت و زیرمجموعه‌های آن به شدت مستعد و جویای کار بوده تا استعداد خود را به موقع و در زمان مناسب نشان دهند. به منظور چرایی استفاده از مدیران میانی پروازی حتی در رده‌های میانی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی به سراغ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رفتیم.

علیرضا احمدی، مسئول حوزه صنعت نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایپنا گفت: هر چند نماینده مردم در مجلس از تمام ابزار قانونی خود به منظور انتصاب مدیران بومی در پتروشیمی‌ها استفاده خواهند کرد اما کافی نیست و انتطارات عموم مردم برآورده نخواهد شد.

احمدی با بیان اینکه مطلوب است که مدیران ارشد استانی و مدیران میانی، بین واجدین شرایط شهرستانی گزینش شوند، اظهار داشت: اولویت نیز باید با شهرستان‌های پیرامون و نزدیک‌تر باشد و در صورت کمبود از نخبگان استانی انتخاب شوند. گرچه همه این درخواست ها در حالی است که نه تنها ۸۵ تا ۹۰ درصد مدیران ارشد پروازی هستند، بلکه مدیران رده میانی نیز در برخی موارد پروازی هستند و این خلاف آیین نامه‌ی تصویب شده از سوی وزیر نفت است که استفاده از این دست مدیران را منع می‌کند.

مسئول حوزه صنعت نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته قابل تامل انتصاب مدیران رده میانی پروازی مانند مدیر مالی و حتی روابط عمومی (در برخی شرکت ها) است و این پرسش ایجاد می شود که آیا یک فرد لایق خوزستانی برای انتصاب در سمت روابط عمومی وجود ندارد که باید مدیران پروازی تهرانی این پست ها را اشغال کنند؟

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انتظار مردم در این زمینه برآورده نشده، اذعان داشت: نماینده تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، در خصوص انتصاب مدیران رده میانی پروازی در خوزستان ورود می‌کند، زیرا این مسئله تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است و شهروندان در هر افتتاحیه یا سخنرانی نسبت به اشتغال مدیر پروازی حتی در رده های میانی در پتروشیمی‌ها از نمایندگان گله می‌کنند.

علیرضا احمدی ادامه داد: انتصاب مدیران بومی در مناصب رده میانی برای ایجاد انگیزه در کار نیز حائز اهمیت است، اما باید «فشار» باشد و مجموعه نمایندگان استان برای این مسئله ورود کنند.

https://ipna.news/152466کپی شد!