عرضه اولیه پتروشیمی تبریز و یک خبر مهم برای سرمایه گذاران بورسی

مدیرعامل پتروشیمی تبریز اخیرا از بورسی شدن و عرضه اولیه درصدی از سهام این شرکت در بورس خبر داده است و یک مقام مسئول در تاپیکو نیز با اعلام خبر تملک بخشی از سهام این شرکت در اسفندماه ۱۳۹۸ توسط تاپیکو، اظهار کرد: سود و سود سرمایه‌ای (Capital Gain) مناسبی از این خرید نصیب تاپیکو می شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،خبر بورسی شدن و عرضه اولیه بخشی از سهام پتروشیمی تبریز در آینده نزدیک توسط مدیرعامل این شرکت در روزهای پایانی مردادماه ۱۳۹۹ اعلام شد اما این خبر در هیاهو و تب و تاب روزهای نزول بورس و ریزش های پیاپی بازار طی دو هفته پایانی معاملات مردادماه ۱۳۹۹ چندان مورد توجه سرمایه گذاران بورس قرار نگرفت.

بنا به اعلام روابط عمومی پتروشیمی تبریز سیاوش درفشی مدیرعامل این شرکت در جلسه ای که با مسئولان سازمان بورس اوراق بهادار تهران داشت گزارش کاملی از فعالیت های اقتصادی پتروشیمی تبریز در ارتباط با تولید ، فروش و صادرات ، مالی و سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی در حال توسعه و خط اتیلن میاندو آب به تبریز ارائه کرده و اعلام کرد: پتروشیمی تبریز با پذیرش و درج نام خود در بازار بورس اوراق بهادار در نظر دارد درصدی از سهام خود در این بازار عرضه کند.

خرید سودآور حدود ۱۲ درصد از سهام یک شرکت در تدارک عرضه اولیه توسط تاپیکو

اما شاید خبر مهم تر از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز در بورس، خرید بخشی از سهام این شرکت توسط تاپیکو پیش از بورسی شدن این شرکت باشد که به گفته مسئولان تاپیکو تاثیر مثبتی بر بازدهی تاپیکو خواهد داشت.

محمود مخدومی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری نفت و پتروشیمی تامین (تایپکو)  در پاسخ به این پرسش که خرید سهام پتروشیمی تبریز توسط تاپیکو را چگونه ارزیابی می کنید و آیا این خرید بر NAV تاپیکو تاثیرخواهد داشت، اظهار کرد: تاپیکو حدود ۱۲ درصد( ۱۱/۵۶ درص ) از سهام پتروشیمی تبریز را خریداری کرده است که خرید بسیار خوبی بود.

وی افزود: این خرید قطعا تاثیر مثبتی بر عملکرد تاپیکو خواهد داشت چون تورم در بازار سرمایه و سهام و حتی دارایی های غیربورسی عمدتا در سال ۹۹ اتفاق افتاد و ما این سهام را در بهمن و اسفند ۹۸ – پیش از اثر تورمی سال ۹۹ – خریداری کردیم، فکر می کنم سود خیلی خوب یا حداقل سود سرمایه‌ای (Capital Gain) مطلوبی نصیب تاپیکو و سهامداران آن شده است.

شایان ذکر است سود سرمایه‌ای (Capital Gain) سودی است که در اثر فروش سهام یا یک قلم دارایی به قیمتی بالاتر از قیمت خرید به دست می‌آید و این سود می‌تواند بلندمدت یا کوتاه‌مدت باشد.

https://ipna.news/152442کپی شد!