نصب و راه‌اندازی طرح توسعه فیدرهای ۲۰ کیلو ولت جدید نیروگاه پتروشیمی ایلام

رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام گفت:با دستور و حمایت مدیر عامل محترم و همت کارشناسان فنی و بومی کشور و استان ایلام ،عملیات نصب و پیش راه‌اندازی طرح توسعه فیدرهای ۲۰ کیلوولت جدید نیروگاه پتروشیمی ایلام با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،رمضانی نیاز واحدهای SRU و پلی‌پروپیلن و ناحیه‌ی غیر صنعتی به تامین برق را عامل مهم خرید ، نصب و راه‌اندازی این طرح عنوان کرد و افزود:با عنایت به اینکه فضای کافی برای نصب فیدرهای معمولی وجود نداشت،خرید طرح فیدرهای نیمه گازی ( GIS) از کشور آلمان در دستور کار قرار گرفت و پس از دو سال بدعهدی سازنده خارجی و نگهداری تابلوها در نیروگاه مجتمع،با دستان پرتوان نیروهای بومی کشور نصب و راه‌اندازی شد.

وی به سطح پایین اشغال فضای این طرح اشاره کرد و افزود:سازنده‌ی خارجی به دلیل شرایط تحریم حاضر به ارائه خدمات نصب و راه اندازی طرح نشد که کارشناسان فنی و بومی کشور با تکیه بر توان علمی و دانش فنی اقدام به نصب و پیش‌راه‌اندازی این تجهیز برقی نمودند .

رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام به مزایای استفاده از این طرح در نیروگاه مجتمع اشاره کرد و افزود:اجرای این طرح ریسک‌ عدم تامین برق پایدار در واحدهای الفین و سولفورزدایی را به صفر می‌رساند و همچنین این طرح پروسه ایجاد پست جدید را خذف و این تابلوها هزینه‌ی تعمیرات را نسبت به تیپ‌های معمولی به حداقل می رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه پتروشیمی ایلام شامل ۴ واحد ۲۵ مگاواتی توربین گازی هیتاچی است افزود: اکنون ۲ توربین گازی در فاز اول و در فاز دوم و راه‌اندازی الفین سه توربین گازی در سرویس خواهد بود .

رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد:از ۳۵ مگاوات برق تولیدی در فاز اول ۲۵ مگاوات برای نیازهای مجتمع و ۱۰ مگاوات نیز به شبکه توزیع برق سراسری تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: نیروگاه پتروشیمی ایلام با هدف تامین بخشی از نیاز شبکه برق سراسری در فصل تابستان و کمک به کاهش خاموشی برق و مصارف خانگی در سال ۹۴ به شبکه برق سراسری کشور متصل شد که در این مدت موجب کاهش خاموشی برق در استان ایلام شده است.

رمضانی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ مهندس نجفی مدیر عامل محترم شرکت و دیگر همکاران پرتلاش نیروگاه مجتمع تقدیر و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در این راه پاسدار حرمت خون شهدای والامقام باشیم.

https://ipna.news/152399کپی شد!