عرضه اولیه اوراق سلف موازی پلی اتیلن سنگین تزریقی در بورس کالا

پتروشیمی جم فردا سه شنبه ۴ شهریور ماه به منظور تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ در بورس کالای ایران می کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،براساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ شرکت پتروشیمی جم، در نماد «عپلی جم» به تعداد سه میلیون و ۶۱۷ هزار و ۹۱۸ قرارداد و با قیمت یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۰ ریال در هر قرارداد ۱۰ کیلوگرمی از طریق شرکت کارگزاری امین آوید در روز سه شنبه ۴ شهریور ماه از ساعت ۱۰:۳۰ لغایت ۱۱:۰۰ دوره پیش گشایش و از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۲:۳۰ دوره عادی معاملات انجام خواهد شد و معاملات ثانویه آن نیز از تاریخ ۵ شهریور۱۳۹۹ لغایت ۴ شهریور ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

عرضه این اوراق به روش گشایش بوده و حجم عرضه اولیه نیز حدودا ۵۸ هزار و ۴۰۰ تن (به شرط آنکه ارزش اوراق از ۵ هزار میلیارد ریال بیشتر نباشد) تعیین شده است.

در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد و حداقل سفارش انباشته.

در اطلاعیه آمده است که بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۳۷ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی دو ساله حداقل ۳۷ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت پتروشیمی جم نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت « ۱۳۸ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند، بازدهی دوساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۳۸ درصد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق دو سال پس از عرضه اولیه بوده و دوره تحویل حداکثر یک ماه پس از تاریخ سررسید اوراق و حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی ۲۰۰۰ قرارداد معادل ۲۰ تن محصول است.

https://ipna.news/152397کپی شد!