بهره برداری از پتروشیمی لردگان مصداق اقتصاد مقاومتی و خودباوری

نماینده لردگان در مجلس با بیان این که حمایت از صنعت پتروشیمی باید اولویت سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور باشد، گفت: بهره برداری از پتروشیمی لردگان مصداقی از اقتصاد مقاومتی و خودباوری است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،حسین بامیری نماینده لردگان و خانمیرزاد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا ،  به بهره برداری رسمی پتروشیمی لردگان در آینده نزدیک  اشاره کرد و گفت: مجتمع پتروشیمی لردگان از چند جهت حائز اهمیت است. نخست اینکه این پروژه در منطقه کمتر توسعه یافته احداث شده است که با راه‌اندازی کامل آن تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد شد، دوم این که با جذب و استخدام نیروهای بومی گام بسیار مهمی در جهت کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که وجود منابع غنی نفت و گاز در کشور گسترش صنعت پتروشیمی را در اولویت‌ سیاست‌های توسعه اقتصادی قرار داده است، افزود: بسیاری از پتروشیمی‌ها در ماهشهر و عسلویه قرار دارند و کمتر طرحی وجود دارد که در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم همچون لردگان احداث شده‌اند، اما طراحی و ساخت پتروشیمی در منطقه لردگان یکی از سیاست‌ها و اقدام‌های خوب دولت است.

بامیری مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور در مسیر تحقق جهش های دوم و سوم این صنعت را افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی دانست و گفت: با تکیه بر توان داخلی نیروی انسانی توانمند و کارآمد ایرانی مسیر توسعه پتروشیمی را هموار می کند و باید به این نکته اشاره کرد که بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان به این دلیل حائز اهمیت است که این  راه‌اندازی بدون حضور کارشناسان خارجی با همت و تلاش غیورمردان صنعت پتروشیمی راه‌اندازی شده است.

نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحقق راهبردهای این صنعت و گسترش صنایع پایین‌دست پتروشیمی باید در اولویت‌ها قرار گیرد و به ویژه امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است بهره برداری از پتروشیمی لردگان مصداقی از اقتصاد مقاومتی و خودباوری است.

وی  افزود: در  چند سال اخیر و باوجود مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی افزایش یافته که این مهم نشان دهنده جایگاه ویژه این صنعت استراتژیک در کشور است.

https://ipna.news/152299کپی شد!
منبع