در دیدار نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس بر استخدام نیروی بومی در صنعت تاکید شد

حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا اظهار کرد: طی دیداری با آقای ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و بیان مشکلات موجود، ایشان از جانب خود قول داده اند که مجموعه هلدینگ در خصوص محرومیت زدایی و از بین بردن اختلاف طبقاتی ناشی از حضور صنایع در این شهرستان اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی ادامه داد: از دیگر صحبتای مطرح شده در این جلسه اختصاص سهمیه و الویت نیروهای بومی در استخدام‌های پیش رو است که در صورت تحقق این امر درصد بیکاری در شهرستان کاهش خواهد یافت که همین موضوع بشدت در از بین بردن محرومیت‌ها موثر خواهد بود.

وی افزود: تکمیل چرخه تولید و روی آوردن شرکت های منطقه به صنایع میان و پایین دستی از دیگر مذاکراتی بود که با مدیر عامل هلدینگ خلیخ فارس انجام شد چرا که در حال حاضر مواد اولیه تولید صنایع مختلف از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به سایر نقاط کشور و جهان صادر می‌شود و مردم منطقه در زنجیره تولید نقشی ندارند و فقط آلودگی و عوارض آن را لمس می‌کنند.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم از شرایط فعلی بشدت ناراضی هستند و وجود تبعیض و اختلاف طبقاتی در چنین شهرستانی قابل قبول نیست، می‌بایست با مدیریت صحیح و ایجاد زمینه اشتغال و تقسیم عادلانه امکانات بین مردم اختلاف طبقاتی را از بین برد.

وی افزود: یکی دیگر از درخواست‌هایم در این نشست استفاده از بازار منطقه جهت رفع نیازها و مایحتاج صنایع بود که باعث تزریق نقدینگی به بازار و رونق اقتصادی در شهرستان است که به تبع آن گردش اقتصادی و ایجاد اشتغال غیر مستقیم را به همراه دارد.

آقاجری با اشاره به فرودگاه بندرماهشهر گفت: در صبحت‌های انجام شده خواهان استفاده عموم از فرودگاه بندرماهشهر هستم، به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود که فرودگاه و دیگر امکانات بصورت انحصاری در اختیار قشری خاص باشد و مردم نظاره‌گر این موضوع باشند.

وی در پایان با بیان اینکه مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس قول همکاری در رفع مشکلات موجود را داده است، افزود: به همت مسئولان و با یاری خداوند در حال رفع مشکلات موجود هستیم تا مردم بتوانند از حضور صنایع پتروشیمی در این منطقه بهره کافی را ببرند.

https://ipna.news/152248کپی شد!