طرح ویژه پتروشیمی‌ها برای توانمندسازی ۳ هزار دانش‌آموز در بندرماهشهر و بندرامام ره

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از اجرای طرح توانمندسازی دانش ‌آموزان مستعد و کم بضاعت در راستای ایفای مسئولیت‌ اجتماعی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس در بندرماهشهر و بندرامام ره در سه بخش کلاس‌های تقویتی، کنکور و بورسیه با تحت پوشش قرار دادن ۳ هزار دانش آموز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ جواد گلی اظهار داشت: در راستای ایفای ‌مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس مستقر در بندرماهشهر، طرح ‌توانمندسازی دانش‌آموزان با طراحی و برنامه‌ریزی مشاور مطالعات اجتماعی هلدینگ و با هماهنگی آموزش و پرورش بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)، موسسه علمی آینده‌سازان،اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌خوزستان و شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی که ‌مسئولیت ستاد اجرایی و مدیریت پروژه را بر عهده دارد، با اعتبار پنج میلیارد ‌تومان در حال اجرا است.

‌ وی افزود: اعتبار این طرح توسط سه شرکت پتروشیمی بندر امام ره، اروند و شهید تندگویان تأمین ‌می‌شود.

نماینده حوزه مسئولیت‌ اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: کلیات این طرح به‌عنوان یکی ‌از ۵ طرح خدمات‌محور، در کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه هلدینگ در ماهشهر با حضور مهندس ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصویب شده و جزییات آن در جلسات بعدی این کمیته در بهمن ماه سال گذشته با حضور مدیران عامل شرکت های‌ تابعه این هلدینگ به تصویب رسیده است. همچنین به منظور ‌انجام فرآیندهای اجرایی مرتبط، کارگروهی با حضور مسئولین و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط و با ‌حضور مشاور مسئولیت های اجتماعی تشکیل و مدیریت فرآیندهای اجرایی را بر عهده دارد.

گلی با بیان اینکه  این طرح در سه بخش کلاس‌های کنکور، کلاس‌های تقویتی و بورسیه تحصیلی دانش‌آموزان ‌مستعد و کم‌بضاعت شهرستان ماهشهر به‌ویژه حاشیه شهر از جمله شهرک‌های طالقانی و شهید رجایی پیش‌بینی ‌شده، گفت: علی‌رغم برنامه‌ریزی صورت پذیرفته، اجرای کلاس‌های کنکور برای هزار دانش آموز و برگزاری کلاس‌های تقویتی برای ۱۶۰۰ دانش‌آموز به دلیل شیوع گسترده ‌بیماری کرونا در استان خوزستان برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پس از برنامه‌ریزی طرح بورسیه تحصیلی، بر اساس ۵ شاخص وضعیت مدرسه، مقطع ‌تحصیلی، رشته تحصیلی، موقعیت جغرافیایی و جنسیت، ۴۰۰ دانش‌آموز مستعد و کم بضاعت شناسایی ‌و انتخاب می‌شوند. بر این اساس دانش‌آموزان منتخب از ۶ خدمت بورسیه تحصیلی شامل تحصیل در مدارس ‌شاخص و یا استمرار در مدارس مبدأ، تأمین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، تأمین لباس فرم دانش‌آموزان در ‌مدارس محل تحصیل، تأمین امکانات نوشت‌افزاری، تغذیه و پشتیبان تحصیلی و خدمات مشاوره تحصیلی در ‌طول دوران تحصیل خود بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس، خاطر نشان کرد: در هفته اول مرداد ‌با مشارکت مدیران مدارس شهرستان و با اخذ نظر خانواده‌ها، دانش‌آموزان تحت پوشش شناسایی و انتخاب ‌شده‌اند که پس از آن نسبت به معرفی دانش‌آموزان به مدارس شاخص و یا استمرار حضور در مدارس مبدأ و ‌ارائه خدمات آموزشی و حمایتی در طول سال تحصیلی مبادرت خواهد شد.

گفتنی است، از مجموع ۴۰۰ دانش‌آموز بورسیه شده،۳۰۰ دانش‌آموز از بندر ماهشهر و ۱۰۰ دانش‌آموز از بندر امام خمینی(ره) هستند

https://ipna.news/152236کپی شد!