پیمانکاران فعالیت خود را در حوزه‌های محدودی از پتروشیمی زنجان آغاز کرده‌اند

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود (پتروشیمی) زنجان ضمن اشاره به برطرف شدن بسیاری از مشکلات در این شرکت گفت: حال نوبت شروع کار اجرایی رسیده و این مهم با تمهیدات فنی و مالی از ابتدای سال جاری آغاز شده و پیمانکاران در حوزه‌های محدودی کار خود را در سایت آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛محمد رضا مدیری صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان، گفت: تمرکز ما طی شش سال اخیر روی اطمینان از رساندن طرح پتروشیمی زنجان به نقطه بی‌بازگشت بود زیرا که مؤسسان و مدیران سابق به دلیل روشن نبودن مسائل مربوط به تأمین مالی، ناچار از توقف پروژه شده بودند.

وی حصول به نقطه بی‌بازگشت و ناگزیری از پیش راندن پروژه را ناشی از اطمینان به تحقق برنامه تأمین مالی دانست و تأکید کرد: رفع اشکالات جدی در پیمان‌ها و سازوکار و اقتضائات تعامل با بانک‌ها وقت و انرژی بسیاری از مدیریت شرکت گرفت که امیدواریم در نهایت با تکمیل طرح، جبران شود.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود (پتروشیمی) زنجان، گفت: با برطرف شدن بسیاری از این مسائل، نوبت شروع کار اجرایی رسیده و این مهم با تمهیدات فنی و مالی از ابتدای سال جاری آغاز شده و فعلاً پیمانکاران در حوزه‌های محدودی کار خود را در سایت آغاز کرده‌اند.

مدیری تأکید کرد: انتصاب مهدی ولایتی به عنوان رئیس سایت پتروشیمی زنجان، به اعتبار سابقه کار در بزرگترین پروژه‌های نفتی و پتروشیمی کشور در همین راستا صورت گرفته است و امیدوارم در نتیجه‌ تلاش‌های مدیران و همکاران شرکت و هم‌چنین مدیر اجرایی سایت، عملیات اجرایی در نتیجه‌ هماهنگی بیشتر اجزای پروژه، سرعت مناسبی بگیرد.

به گزارش بازار، مهدی ولایتی که پیش از این به عنوان مدیر سایت فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی (عسلویه)، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ی فازهای ۲۰ و ۲۱، ۹ و ۱۰ پارس جنوبی، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ی ازدیاد ظرفیت پالایشگاه اصفهان و کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ی آب سنگین اراک مشغول به کار بوده است، اینک و با آغاز دوباره عملیات اجرایی طرح پتروشیمی زنجان به عنوان رئیس سایت این پروژه ۶۰۰ میلیون یورویی که پیشرفت فیزیکی آن به ۳۰ درصد رسیده، منصوب شده است.

عملیات اجرایی این پروژه که به دلیل عدم تامین مالی از سال ۹۲ متوقف مانده بود، با تغییر در ترکیب سهام‌داران عمده در پاییز سال ۹۳، افزایش بیش از شش برابری سرمایه ثبتی از محل آورده نقدی سهام‌داران طی کمتر از شش سال گذشته، مصوبه هیئت دولت برای اختصاص ۳۰۶ میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی، نخستین گشایش اعتبار اسنادی به میزان ۱۵۷ میلیون یورو منتج به ورود اولین محموله تجهیزات ساخته شده از آلمان و تعیین تکلیف پیمانکاران، با آغاز سال جاری (۹۹) دوباره شروع شده است.

چندی پیش نیز، دیگر مدیران ارشد شرکت من‌جمله مدیر دفتر مدیریت پروژه، مدیر تأمین کالا و خدمات و مدیر مهندسی و ساخت در چارت سازمانی جدید پروژه اوره و آمونیاک (پتروشیمی) زنجان معرفی شده بودند.

https://ipna.news/152187کپی شد!
منبع