تولید ۲۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در چابهار/ ظرفیت صادرات ۲۲ میلیون تن محصول پتروشیمی وجود دارد

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیت تولید ۲۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار وجود دارد که پیش بینی شده ۲۲ میلیون تن از این مواد روانه بازارهای خارجی شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛عبدالرحیم کردی اظهار داشت: راه اندازی سومین مرکز پتروشیمی کشور در چابهار منوط به گازرسانی به این پروژه است و محروم بودن چابهار از شبکه لوله کشی گاز سبب عقب ماندن این پروژه شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار  افزود: در تلاشیم تا گاز مورد نیاز این پروژه را از طریق خط لوله سراسری گاز ایرانشهر و احداث یک هزارو ۶۰ کیلومتر لوله گاز از عسلویه به چابهار تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه، مجتمع پتروشیمی چابهار به روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد تا به مرحله تولید برسد، افزود: این پروژه از سال ۹۱ کلید خورده و اکنون زیرساخت های پروژه نظیر فیبر نوری، فضای سبز، جدول کشی، خیابان کشی و … با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرایی شده است.

کردی با اشاره به اینکه، این پروژه پس از افتتاح می تواند سالانه ۱۴میلیارد دلار درآمد ایجاد کند، تصریح کرد: ظرفیت تولید۲۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار وجود دارد که پیش بینی شده  ۲۲میلیون تن از این مواد روانه بازارهای خارجی  شود و۴میلیون تن هم نیاز بازارهای داخلی را تامین کند.

https://ipna.news/152166کپی شد!
منبع