تکمیل زنجیره متانول در دستور کار هلدینگ پتروفرهنگ

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ضمن اعلام این نکته که این هلدینگ فقط به تولید متانول بسنده نمی‌کند، گفت: پتروفرهنگ طرح‌هایی را برای تکمیل زنجیره ارزش متانول و تولید ارزش افزوده بیشتر در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مرضیه شاهدایی امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) در آیین بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی که به‌صورت ویدئوکنفرانس از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری افتتاح شد با اشاره به اینکه ساخت مجتمع کیمیای پارس خاورمیانه از سال ۹۵ برای تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول آغاز شد، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح حدود ۶۰۰ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه مجتمع کیمیای پارس خاورمیانه با ۱۴ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه و طبق استانداردهای بین‌المللی در هفتم خردادماه به تولید رسید، افزود: ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این مجتمع اشتغال دارند.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ادامه داد: برای تولید روزانه ۵ هزار تن متانول در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه حدود ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و ۲۲۰ تن اکسیژن مصرف می‌شود.

شاهدایی با اشاره به اینکه هلدینگ پتروفرهنگ سه واحد متانولی دیگر نیز در دست اجرا دارد که از این میان پتروشیمی سبلان تا پایان امسال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این هلدینگ فقط به تولید متانول بسنده نمی‌کند و طرح‌هایی را برای تکمیل زنجیره ارزش متانول و تولید ارزش افزوده بیشتر در دستور کار دارد.

طرح‌های پتروشیمی کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسیدند که افتتاح این طرح‌ها افزایش سالانه ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی و ۷۳۰ میلیون دلار درآمد را برای کشور به دنبال دارند.

https://ipna.news/152103کپی شد!
منبع