اخذ مصوبه احداث “پتروشیمی چهارم” کرمانشاه/ سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومانی دولت در پروژه

استاندار کرمانشاه از اخذ مصوبه شورای اقتصاد برای راه اندازی پتروشیمی چهارم استان در اسلام آبادغرب خبر داد.

از پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان یک پروژه مهم اقتصادی برای استان یاد کرد و افزود: برای راه اندازی و شروع عملیات اجرایی این پروژه نیازمند مصوبه شورای اقتصاد بودیم که امروز(۱۳ مرداد) موفق به اخذ این مصوبه شدیم.

وی از سرمایه گذاری دولت در این پروژه خبر داد وافزود: قرار است دولت در این پروژه هفت هزار ملیارد تومان سرمایه گذاری کند که حجم این سرمایه گذاری معادل حجم سرمایه گذاری سه پتروشیمی دیگر استان بوده و خود این مسئله گویای اهمیت و بزرگی این پروژه است.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹ میلیارد تومان برای خرید زمین پروژه پرداخت شده و مناقصات اولیه طراحی آن نیز صورت گرفته و با اخذ این مصوبه امیدواریم به زودی علمیات اجرایی این پروژه شروع شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این پروژه برای استان بسیار ارزشمند است و قطعا راه اندازی آن با توجه به حجم سرمایه گذاری بالایی که دارد می تواند خیر و برکت بسیاری برای استان و بویژه شهرستان اسلام آبادغرب به همراه داشته باشد.

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از زلزله

بازوند در ادامه از اختصاص دو اعتبار به استان در بحث تکمیل بازسازی زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی آسیب دیده از زلزله خبر داد و افزود: در مجموع در زلزله سال ۹۶، ۱۲۴۵ میلیارد تومان به زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی استان خسارت وارد شد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه اعتبار گرفته ایم.

وی افزود: امروز نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار برای جبران خسارت وارده به زیرساخت و تاسیسات زیربنایی نوار مرزی به استان ابلاغ شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر این، برای جبران خسارت زیرساخت های شهرهایی که با مرز فاصله دارند و در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ آسیب دیدند نیز موافقت سازمان برنامه و بودجه را برای تامین ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار گرفتیم که امیدواریم امروز یا روز چهارشنبه (۱۵ مرداد) در جلسه هیات دولت مطرح و به تصویب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه کار کارشناسی در این خصوص در سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته نگرانی بابت تصویب آن در هیات دولت نداریم و این اعتبار نیز به تصویب رسیده و به استان ابلاغ می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با این حساب در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۶ به استان ابلاغ می شود و به نظر می رسد با این اعتبارات بتوان کارهای باقی مانده در این حوزه را تکمیل کرد.

https://ipna.news/151926کپی شد!
منبع