نزدیک به ۲۰۵ هزار تست های آزمایشگاهی در منطقه فارس و هرمزگان انجام گرفته است

در این روزها که ترس از گرفتار شدن به بیماری کووید ۱۹، تن همه را لرزانده و هر لحظه اش تداعی کننده یک مرگ تدریجی است، تلاشگران واحد آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان حدود ۲۰۰ هزار تست های آزمایشگاهی و نزدیک به ۵ هزار تست CRP در منطقه فارس و هرمزگان انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛، ویروس کرونا، این روزها یکه تاز میدان شده و تمام معادلات علمی دنیا را نیز درگیر خود کرده است.

بیماری که این روزها نگرانی گسترده‌ای در جهان موجب شده‌ است میهمان ناخوانده‌ای است که همه برای بیرون راندنش تلاش می‌کنند، ویروسی که برخی خانواده‌ها را عزادار کرده و عده‌ای نیز در بستر بیماری برای شکست آن مبارزه می‌کنند.

در این وانفسا، سخن از واحد آزمایشگاه، سخن از زحمات کسانی می باشد که با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا سلامتی را به مردم هدیه می‌کنند، پرسنل آزمایشگاه در این روز ها از سربازان اصلی خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و در حال حاضر نزدیک به پنج ماه است که این تلاشگران در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان کاری را انجام می دهند که ستودنی و قابل تقدیر است.

امروزه اهمیت و نقش ارزنده خدمات آزمایشگاهی در عرصه سلامت بر همگان آشکار و مبرهن است و در این راستا، واحد آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون و در این ایام کرونایی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در دو شیفت فعال است.

مسئول فنی آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در این باره گفت: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا به امروز واحد آزمایشگاه منطقه فارس و منطقه هرمزگان فعال می باشد و تعطیلی نداشته است.

سفیدپوشان آزمایشگاه پرچمداران خط مقدم تشخیص کرونا / منطقه فارس ۱۲

هومان روزبهی افزود: در مدت این ۵ ماه، بر روی۱۲ هزار نفر حدود ۱۲۰ هزار تست های آزمایشگاهی شاملِ قند، چربی، CBC و … و نزدیک به ۴ هزار تست CRP در منطقه فارس انجام شده است.

وی در خصوص سایر بخش های فعال در این واحد اضافه کرد: در این ایام طبق روال گذشته، بخش پاتولوژی و سرولوژی هم مشغول به کار بوده و تعداد نزدیک به ۳۰۰ نمونه گرفته و جواب این نمونه ها نیز صادر شده است.

روزبهی با بیان اینکهِ در ایام مواجهه با بحران کرونا تنها با ۶ نیروی فنی فعال بوده ایم؛ ابراز کرد: با وجود این تعداد نیرو، علاوه بر موارد نامبرده،کشیک ها نیز صورت پذیرفته و پس از ایام نوروز، تست CRP و تست های طب صنعتی کارمندان ِ مناطق اقماری نیز توسط تیم اعزامی واحد آزمایشگاه این مرکز انجام گرفته است.

مسئول فنی آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در ادامه خواستار شد: در صورت امکان، تجهیزات پشتیبان برای آزمایشگاه تهیه و خریداری شود چرا که این امر به ارتقاء سیستم و عملکرد این واحد جهت تشخیص به موقع و بی نقص آزمایش ها کمک شایانی دارد.

سوپروایزر آزمایشگاه در بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه هرمزگان نیز از عملکرد واحد آزمایشگاه این مرکز گفت و عنوان کرد: در دو آزمایشگاه منطقه هرمزگان که در مرکز درمانی فجر و مرکز درمانی امام رضا(ع) فعال هستند، حدود ۸ هزار تست های آزمایشگاهی انجام شده که از این تعداد ۶۷۰ تست CRP و تعداد ۶۷۰ تست CBC بوده است.

مهسا شجاعی افزود: این تعداد تست در ایام پر خطر کرونایی تنها با ۲ تا ۴ نیروی فنی صورت پذیرفته و در این ایام تعطیلی واحد آزمایشگاه نداشتیم.

وی اضافه کرد: در مرکز فجر، برنامه طب صنعتی برای جلوگیری از تجمع بیماران و کاهش ریسک ابتلا از ابتدای اسفند تا تیر ماه انجام نشده و در مرکز پالایش نفت بندرعباس فقط جهت بیماران با ریسک بالا انجام شده است.

شجاعی افزایش نیرو در واحد آزمایشگاه در دو مرکز درمانیِ منطقه هرمزگان را خواستار شد و اذعان داشت: در دو مرکز درمانی فجر و امام رضا(ع)، عدم وجود نیروی نمونه گیر بسیار محسوس است و پرسنل فنی این کار را در دو بخش تریاژ و بخش نمونه گیری روتین انجام می دهند.

https://ipna.news/151913کپی شد!