ثبت نام کنندگان در سامانه کرونا توسط مراقبین سلامت بررسی می شوند

از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار نفر در سامانه خود اظهاری صنعت نفت اصفهان ثبت نام کرده و از طریق تلفن مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ در سامانه خود اظهاری که جهت مقابله با گسترش بیماری کووید ۱۹ در سطح وزات نفت راه اندازی شده است بهداشت ودرمان هر منطقه مسئول پیگیری وضعیت بیماران میباشد. در این سامانه چهار مراقب سلامت شامل ماما و پرستار ، دو پزشک پشتیبان همکاری دارند .

روضاتی پزشک پشتیبان سامانهخود اظهاری کرونا در ارتباط با صفحه گام اول گفت: پس از ثبت نام بیماران در سامانه خود اظهاری ، آنها می توانند در صورت بروز هر مشکلی به صورت ۲۴ ساعته از طریق تماس تلفنی ، پیام رسان ها و یا شماره موبایلی که در اختیار آنها قرار داده میشود با پزشک تماس داشته باشند.

روضاتی در ارتباط با تکمیل سامانه خود اظهاری بیان داشت : این سامانه توسط افراد سالم و افرادی که علامت دارند تکمیل می گردد . در این سامانه از افراد علائمی مانند تب ،سرفه،تنگی نفس،گلودرد،تماس با فرد مبتلا سوال پرسیده می شود.

وی در ادامه با اعلام این مطلب که از ابتدای سال تا اواخر تیر ماه سال جاری ۸۰۱۳ نفر از ثبت نام کنندگان حداقل دارای یک علامت بوده و در صفحه گام اول سامانه قابل مشاهده اند، تاکید کرد طی بررسی های تلفنی از این تعداد ثبت نام کننده ۶۷۴۸ مورد سالم و ۱۰۱۸ نفر مشکوک و ۲۴۷ نفر محتمل و قطعی شناسایی شدند.

پزشک پشتیبان سامانه در ارتباط با صفحه گام اول اظهار داشت: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این صفحه توسط مراقبین سلامت بازبینی می گردد و بلافاصله پس از اضافه شدن نام افراد، از طریق سامانه با پیش شماره ۰۲۱ با آنها تماس گرفته می شود و فرم a0 توسط مراقبین سلامت تکمیل می گردد. این فرم شامل علائم بیماری ،اطلاعات دموگرافیک و بیماری زمینه ای می گردد. در انتهای تکمیل فرم یکی از گزینه های سالم،مشکوک و قطعی با توجه به شرح حالی که مراقبین گرفته اند ، انتخاب و بیماران مشکوک و قطعی به صفحه گام دو وارد می گردند.

روضاتی اعلام کرد: صفحه گام دوم مربوط به پیگیری چهارده روزه بیماران است و پزشک پشتیبان در این گام روزانه با بیماران تماس گرفته و علائم آنها را ثبت می کند و در صورت نیاز راهنمایی های لازم طبق آخرین پروتکل مراقبت کووید ۱۹ منتشر شده توسط وزارت بهداشت به بیماران داده می شود.

این پزشک مسئول بیان کرد ، بیماران در صورت بروز هر مشکلی به صورت ۲۴ ساعته از طریق تماس تلفنی ، پیام رسان ها و یا شماره موبایلی که پزشک در اختیار آنها قرار داده است می توانند تماس داشته باشند و بر اساس تشخیص پزشک ، مراقبت ۱۴روزه بیماران ادامه پیدا کرده یا اتمام مراقبت انتخاب می گردد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون و بر اساس ثبت نام کنندگان در سامانه ۰.۰۱۲ درصد نفر نیازمند بستری تشخیص داده شدند که پس از معرفی،در بیمارستانهای معین بستری و پس از بهبودی مرخص شده اند.

روضاتی در پایان ضمن تشکر از افرادی که در پایش و پی گیری سامانهnocorona.ir همکاری داشتند ، اطلاع داد : بررسی بیماران اقماری ثبت نام کننده در سامانه و نحوه برگشت بکار آنها و همچنین افرادی که در صنایع فرم a0 پر نمودند ولی در سامانه ثبت نام نکردند به عهده پزشکان سلامت کار می باشد.

https://ipna.news/151772کپی شد!