ضرورت توسعه صنعت پتروشیمی با هدف اشتغال‌زایی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند در روند رو به رشد توسعه اقتصادی کشورمان نقش‌آفرین باشد و توسعه این صنعت در بالادست و نیز بخش‌های پایین‌دست، اشتغال‌زایی مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛با تأکید بر اینکه باید هرچه بیشتر به سمت تولید محصولات نهایی در صنعت پتروشیمی حرکت کنیم، گفت: در صورت تحقق این هدف، به‌راحتی می‌توانیم محصولات خود را که از پتروشیمی تولید شده‌اند صادر کنیم، همچنین شرایط کنونی می‌تواند ما را به سمت تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی هدایت کند.

وی با تأکید بر اینکه با ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش، از سرمایه‌های کشور بهتر استفاده می‌شود، افزود: این موضوع امروز اتفاق افتاده است، اما نیازمند همکاری و تعامل بیشتر برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت رو به رشد پتروشیمی هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهمیت تکمیل زنجیره ارزش با هدف کاهش خام‌فروشی بر کسی پوشیده نیست. باید شرایط این صنعت به گونه‌ای طراحی شود تا بیش از گذشته وارد بازار رقابت‌های جهانی شود، هرچند سخن از تحریم در این صنعت به میان آمده، اما ایران در این صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌راحتی از این بازار حذف نخواهد شد.

نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه طرح‌های صنعت پتروشیمی با وجود تحریم در مسیر پیشرفت قرار دارد و براساس ایجاد ارزش افزوده بالاتر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به حرکت شتابان خود ادامه می‌دهد که این موضوع در سال‌های آینده به توسعه این صنعت کمک می‌کند و به نوعی تحریم نیز بی‌اثر می‌شود.

https://ipna.news/151721کپی شد!
منبع