فاز دوم پتروشیمی ایلام افتتاح می شود/ قدردان انتقادات منصفانه هستم

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه پروژه مهم الفین پتروشیمی ایلام در مرداد ماه سال جاری با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شود، گفت: قدردان انتقادات منصفانه همراه با اطلاع و آگاهی خبرنگاران هستیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛استاندار ایلام، صبح امروز(۱ مراداد) در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: در چند ماهه ابتدای سال جاری، بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است.

«قاسم سلیمانی دشتکی» با بیان اینکه  بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده افتتاح و یا شروع به کار در استان وجود دارد، گفت: در همین مدت کوتا ۲ برنامه مهم افتتاح و شروع به کار طرح ها و پروژه ها با حضور رئیس جمهوری داشتیم که در این زمینه در کشور پیشگام هستیم.

استاندار ایلام در ادامه گفت: طرح ها و پروژه های حوزه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در قالب افتتاح ۲۲ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه، افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام(گلال) با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت نیرو  در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح شبکه و آبیاری در ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران، مهران،  ایوان و سایر پروژه‌های بخش کشاورزی استان ایلام با اعتبار ۴۸۲ میلیارد تومان نیز از جمله پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی بود که توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

وی افزود: سپس مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ طرح مهم حوزه راه و شهرسازی استان با حضور رئِیس جمهور و با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان از طریق ویدئوکنفراس داشتیم که از این تعداد هفت طرح با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید و همچنین سه طرح با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان عملیات اجرایی آنها شروع شد که از آن جمله می توان به رونمایی از آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور و افتتاح ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستای در مناطق مختلف استان اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی از افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام بعد از سال ها معطلی خبر داد و گفت: پروژه مهم الفین در مرداد ماه با حضور رئیس جمهوری افتتاح و به بهره برداری می رسد، افتتاح پروژه مهم الفین به عنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور به همراه واحد شیرین سازی در استان باعث رونق و تحول صنعتی در استان خواهد شد.

وین سپس از ایجاد ۲ شهرک تخصصی صنایع پایین دستی در استان خبر داد و افزود: یکی شهرک تخصصی زیر نظر شرکت شهرک ها و دولت در جنب پتروشیمی دهلران ایجاد می شود و دیگری ایجاد پارک ملی پروپیلن است که با سرمایه گذاری ۴۰ درصدی هلدینگ ایرانیان و دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می شود که این مهم تحول بزرگی در جهت توسعه صنعت و ایجاد اشتغالزایی بالا در استان ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، با تاکید بر خدمات ارزشمند نظام در استان، اظهار داشت: علی رغم اینکه درگیر تحریم های ظالمانه و کرونا هستیم اما تحرکات و اقدامات خوبی در حوزه های مختلف استان انجام شده که در سطح کشور نمود بارزی داشته است و در این راستا نتیجه سرمایه گذاری قابل توجه استان منتج به کاهش نرخ بیکاری به عدد ۶.۵ شده است.

استاندار ایلام در ادامه به عنوان این مطلب که ما منکر گرانی، تورم و بیکاری در استان نیستیم، گفت: اما نبایست به این بهانه خدمات ارزشمند نظام و دولت نادیده گرفته شود و زیر سئوال برود!

وی ضمن قدردانی از دغدغه برخی کنشگران فضای مجازی در ارتباط با مشکلات استان، گفت: قدردان انتقادات منصفانه همراه با اطلاع و اگاهی خبرنگاران هستیم و مسئولان مربوطه موظف هستند شفاف و بصورت مستند به این انتقادات پاسخ دهند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که دستگاه های مرجع برای اعلام آمارها کاملا مشخص هستند و نمی شود آمارهای یک مرکز رسمی را در خصوص بیکاری یا هر شاخص دیگر با اظهار نظرهای غیر رسمی و خام کنار گذاشت، اضافه کرد: نمی توان آمار رسمی و مرسوم کشور را به خاطر اظهار نظر خام یک نفر که ملاک ارزیابی او بصورت فله ای و بر اساس مشاهده شخصی بوده زیر سئوال برد در حالیکه این رویه در هیج جای کشور مرسوم نیست!

وی در ادامه گفت: البته اگر کسانی خواستار شفاف سازی بیشتر در بحث بیکاری هستند می توانند از مراجع ذی ربط در ارتباط با آمار دقیق اشتغال ایجاد شده در طرحها و پروژه های مربوطه به اسم و آدرس دقیق کسب اطلاع کنند.

گفتنی است در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان دو دستور مهم احداث ناحیه صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی دهلران و اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه احداث مرکز مانیتورینگ شهر ایلام پیگیری شد و به تصویب رسید.

https://ipna.news/151667کپی شد!