تشکیل صندوق‌های پروژه و خصوصی تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی، در مراحل پایانی

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر به‌کارگیری روش‌های نوین تأمین سرمایه توسعه صنعت پتروشیمی گفت: سازوکار تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه و خصوصی در کنار انواع اوراق و صندوق‌های ETF برای تأمین مالی طرح‌های صنعت پتروشیمی در حال نهایی شدن است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛این شرکت به‌منظور رفع چالش‌های تأمین مالی طرح‌های صنعت پتروشیمی نشستی با حضور مدیران نظام بانکی کشور، مدیران عامل شرکت‌های تأمین سرمایه و مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار کرد.

حسین علیمراد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست با برخی مدیران نظام بانکی کشور و نیز مدیران عامل شرکت‌های تأمین سرمایه با تأکید بر وجود ظرفیت‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های آتی صنعت پتروشیمی گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در نظام بانکی و نیز بازار سرمایه به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: سازوکار تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه و خصوصی در کنار انواع اوراق و صندوق‌های واسطه‌گری مالی دولت (ETF) برای تأمین مالی طرح‌های صنعت پتروشیمی با همکاری بانک‌های داخلی و شرکت‌های تأمین سرمایه در حال نهایی شدن است و با تداوم رایزنی‌ها به دنبال بهترین شکل به‌منظور کارکرد مطلوب این صندوق‌ها هستیم و در این مسیر مشارکت و تعامل هلدینگ‌های پتروشیمی نیز اثربخش خواهد بود.

علیمراد اظهار کرد: باید با نگاهی ملی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در کشور مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموار کرد و در این میان نظام بانکی و بازار سرمایه می‌توانند با توجه به قابلیت‌های خود بیش از گذشته نقش‌آفرین باشند.

https://ipna.news/151658کپی شد!
منبع