احداث مجتمع پتروشیمی در مازندران کلید خورد

استاندار مازندران گفت: توافق اولیه برای احداث مجتمع پتروشیمی در امیرآباد در شرق این استان با مدیرعامل پتروشیمی ایران انجام شد.

احمد حسین زادگان افزود: برای انجام پیگیری های لازم در خصوص احداث کارخانه پتروشیمی در امیرآباد بهشهر با بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نشست دو جانبه ای در تهران انجام شده است.
وی اضافه کرد: براساس توافق دو جانبه نشست بعدی برای به سرانجام رساندن احداث این مجتمع در استان مازندران در هفته های آینده انجام می شود.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: پس از بازدید میدانی از محل احداث مجتمع پتروشیمی در امیرآباد بهشهر در هفته آینده و پس از انجام توافقات لازم، بزودی تفاهم نامه این اتفاق بزرگ تنظیم و منعقد خواهد شد.
استارت ساخت مجتمع پتروشیمی در مازندران در سال ۹۶ پس از موافقت وزارت نفت با درخواست استان مازندران برای ساخت این واحد بزرگ صنعتی حوزه نفتی زده شد و براساس توافق وزارت نفت قرار شد تا طرح ساخت پتروشیمی در اراضی موسوم به بانک زمین که حدود ۱۰ هزار هکتار مساحت دارد در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران در صورت موافقت سازمان محیط زیست با ارزیابی زیست محیطی آن احداث شود.
این طرح را برای دریافت ارزیابی زیست محیطی به سازمان حفاظت محیط زیست فرستادi an وبنا برآنچه که در فضای مجازی انتشار یافته این سازمان موافقت ضمنی خود را با ساخت این پروژه اعلام کرده است.
شبه جزیره میانکاله حدود ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد که به دلیل وجود تالاب میانکاله در این منطقه یکی از ۶۰۰ ذخیرگاه زیست کره در جهان است که سالانه پذیرای ۱۵۰ گونه پرندگان مهاجر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار بال پرنده است.

https://ipna.news/151468کپی شد!
منبع