بهره برداری از طرح ایرانی اتواکسیلات پتروشیمی شازند

طرح صد درصد ایرانی توسعه واحد اتواکسیلات پتروشیمی شازند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛طرح بومی توسعه واحد اتواکسیلات مجتمع پتروشیمی شازند به دست متخصصان ایرانی به بهره برداری رسید.

ولدخانی مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند  گفت: طرح توسعه واحد اتواکسیلات مجتمع پتروشیمی شازند برای نخستین بار در کشور به صورت صد در صد ایرانی طراحی، ساخته و بهره‌برداری رسیده که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید اتواکسیلات از ۳۰ هزار تن به ۴۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.

ولدخوانی افزود: این طرح با سرمایه گذاری ارزی ۶۰۰ هزار دلار و۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی با استفاده از حداکثر توان داخلی به بهره‌برداری رسیده است.

او اضافه کرد: در این طرح از حداکثر توان داخلی در تولید قطعات اصلی و پیچیده‌ای همچون ری اکتور و ابزار دقیق استفاده شده و این واحد حداقل سه میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند بیان کرد: اتواکسیلات به عنوان ماده اولیه در صنایع دارویی، ضدعفونی، محصولات بهداشتی، شوینده‌ها و صنایع متعدد پایین دستی کاربرد فراوان دارد و با بهره برداری از طرح توسعه تنوع تولید ماده اولیه در این واحد به ۵۰ نوع مختلف افزایش یافته است.

پتروشیمی شازند با تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی و پلیمری تامین کننده مواد اولیه و میانی بیش از ۳ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سراسر کشور است.

https://ipna.news/151351کپی شد!