تحریم ها و کرونا مغلوب اراده پولادین مدیران وکارکنان پتروشیمی فن آوران

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی فن آوران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ ، صبح امروز با حضور اکثریت صاحبان سهام در محل سالن اجلاس شرکت نفت پاسارگاد برگزار شد.

صبح امروز و در اثنای برپایی مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی فن آوران، اخبار نوید بخش از این شرکت و روند فعالیت ها و دستاوردهای حاصل در آن تحت شرایط تحریم های ظالمانه و وضعیت دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا که نتوانسته است سد راه تلاشگران این مجتمع پتروشیمی تحت پوشش تاپیکو باشد، امید را در دل سهامداران آن دوچندان کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل پتروشیمی فن آوران، در این مجمع که مطابق روال عادی مجامع به شیوه حضوری برگزار شد، با هدف همگرایی در راستای سیاست های کلان ابلاغی در ارتباط با پیشگیری هر چه بیشتر از شیوع بیماری کرونا، زمینه حضور سهامداران محترم از طریق مجازی و بصورت زنده، با امکان طرح پرسش و پاسخ آنی فراهم گردید که مورد استقبال بخش عمده ای از صاحبان سهام قرار گرفت.

در ابتدای اجلاس و با اعلام رسمیت مجمع ، نماینده بازرس قانونی شرکت، به قرائت گزارش حسابرسی پرداخت و با اشاره به روند مثبت مشهود و منطبق با مفاد قانونی، کلیه عملیات اجرایی و مالی بعمل آمده در سال مورد حسابرسی را قابل قبول اعلام نمود که دستاوردی مهم برای این شرکت بشمار می رود.

درادامه ضمن ارایه توضیحات لازم در خصوص بندهای مندرج در گزارش بازرس ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران به نمایندگی از سایر اعضای هیئت مدیره این شرکت، ضمن گرامیداشت یاد و نام عضو فقید هیئت مدیره شادروان مرحوم جبارزاده تبریزی، به تشریح تاریخچه ، برنامه های اجرایی انجام شده و دستاورد های حاصل در شرایط تحریم وشیوع بیماری کرونا پرداخت.

محمد جواد بدری با اشاره به بیانیه چشم انداز و اهداف کلان ترسیمی برای این شرکت، همچنین تدوین استراتژی های وظیفه ای که زمینه تحقق اهداف را فراهم می نماید، خبر از رشد ۱۲/۵۴ درصدی مجموع تولیدات این شرکت در مقایسه با سال ۱۳۹۶ داد وگفت علیرغم شرایط خاص حاکم برای صنعت در برهه حاضر وچندین نوبت قطع جریان گاز خوراک مجتمع در سال گذشته، رشد ۳/۲۶ درصدی حجم تولیدات را نسبت به سال ۱۳۹۷ شاهد بوده ایم.

وی اهم اقدامات موثر در افزایش تولید را در کلیه واحدهای این مجتمع به ویژه در واحد منوکسید کربن که موجب رشد تولید این محصول و نیز افزایش تولیداسید استیک در سه ماهه نخست سالجاری در مقایسه با سال گذشته بوده است را به تفصیل برشمرد و از روند صعودی درصد بهره برداری واحد های تولیدی پتروشیمی فن آوران طی سه سال گذشته خبر داد.

او بر همین اساس درصد بهره برداری این مجتمع در واحد متانول را که از محصول اصلی تولیدی پتروشیمی فن آوران بشمار می رود، برابر با ۹۷/۲۱ درصد در سال ۱۳۹۸ اعلام، و ابراز امیدواری نمود سال جاری و در صورت پایداری خوراک، رشد تولید بیشتری نسبت به مجموع تولیدات سال های گذشته محقق گردد.

بدری با اشاره به اقدامات بعمل آمده در حوزه افزایش راندمان مصرف حامل های انرژی، گفت کنترل های مستمر بعمل آمده واعمال تغییرات فرآیندی مناسب در حوزه کاهش مصارف سوخت از طریق ارسال گاز پرچ فلر به ریفرمر واحد های متانول و منوکسید کربن و نیز استفاده از آب دور ریز کندانس فرآیندی در واحد متانول، بعنوان آب جبرانی برج های خنک کننده به همراه سایر اقدامات بعمل آمده، زمینه بهینه سازی مصارف حامل های انرژی را فراهم نموده است که این روند در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و نیز تعهد به ذی نفعان با قدرت ادامه خواهد داشت.

پتروشیمی فن آوران از مجتمع های پتروشیمی مطرح در حوزه تولید متانول و سایر محصولات، در کشور و جهان می باشد که هم اکنون امکان صدور دانش فنی و مهندسی در زمینه پیش راه اندازی مجتمع های تولید متانول در ایران را در شرایط تحریم، در سوابق اجرایی خود دارد که از این بابت ارزش افزوده بسیار مطلوبی نیز در سال گذشته، علاوه بر قطع وابستگی به شرکت های صاحب لیسانس بیگانه که در شرایط تحریم حاضر به همکاری نیستند، محقق نموده است.

برنامه پیش بینی تولید محصولات اصلی این مجتمع در سال ۱۳۹۹ برای محصول متانول ۹۷۵ هزار تن و برای محصول اسید استیک ۱۲۰ هزار تن اعلام گردید که بنا براعلام این شرکت پیش بینی عبور از آن در شرایط پایداری خوراک، دور از انتظار نخواهد بود.

این شرکت هدفگذاری انعطاف پذیری در مورد بازار های هدف، در شرایط غیر رقابتی بازار های بین المللی که دامن تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی را دربرگرفته است، بر مبنای تلاش حداکثری به منظور حفظ و ارتقای سهم صادرات در کنار تامین نیاز بازارهای داخلی بعمل آورده است.

در گزارش هیئت مدیره آن خطاب به مجمع، به رشد۱۴۳ درصدی مبالغ حاصل از فروش در سال ۱۳۹۸ نسبت به دوسال قبل از آن و نیز افزایش ۱۰ درصدی این شاخص نسبت به سال ۱۳۹۷ در شرایط کاهش قیمت محصولات پتروشیمیایی در بازار های هدف ، در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۸ بدلیل شیوع بیماری کرونا و افت شدید قیمت جهانی نفت اشاره شد که دستاوردی دیگر از مجموعه موفقیت های این تولید کننده مطرح متانول ایران و جهان در گروه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و زیر مجموعه شستا به شمار می رود.

بررسی گزارش مورد اشاره حکایت از رشد مثبت کلیه شاخص های مالی این شرکت از جمله سود ناخالص، سود خالص ونیز قیمت سهام این شرکت در بازار بورس و اوراق بهاداردارد، به نحوی که آخرین قیمت سهام آن طی معاملات اخیر بعمل آمده تا پیش از بسته شدن نماد بورسی شفن ، قبل از برگزاری مجمع در مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۹برابر با ۳۱۴،۴۵۰ ریال به ازای هر سهم گزارش گردید که حاصل اقدامات و تدابیر صحیح مدیریتی ارکان این شرکت در حوزه تولید و نیز سرمایه گذاری های بعمل آمده در حوزه شرکت های بورسی وایجاد جذابیت بالا در بازار سرمایه می باشد.

در ادامه مجمع و براساس مفاد دستور جلسه مد نظر، نسبت به رای گیری و تصویب بند های دستور، با اکثریت آرای سهامداران حاضر اقدام گردید و برهمین اساس، صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی شامل صورت وضعیت مالی، صورت سود و زیان، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان های نقدی برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ مورد تصویب قرار گرفت ومقرر شد از محل سود انباشته ( سود قابل تقسیم) به مبلغ ۱۷،۸۱۰ میلیارد ریال، مبلغ ۱۵،۶۷۵ میلیارد ریال بصورت خالص (۱۶،۵۰۰ ریال به ازای هر سهم) به عنوان سود سهام و با رعایت مفاد اصلاحیه قانون تجارت تقسیم و مطابق زمانبندی اعلام شده در وجه صاحبان سهام پرداخت گردد که باقیمانده آن نیز بحساب سود انباشته برای انتقال به سال مالی بعد منظور خواهد شد .

در خصوص انتخاب بازرس قانون شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۹، سازمان حسابرسی، بعنوان بازرس قانونی شرکت تعیین گردید و روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی ها و اطلاعیه های رسمی، روزنامه اطلاعات مصوب و اعلام شد.ترکیب هیئت مدیره شرکت نیز برای مدت دو سال آینده تعیین و به تایید و تصویب مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فن آوران رسید.

https://ipna.news/151227کپی شد!