پتروشیمی هگمتانه به‌زودی به جمع پتروشیمی‌های فعال ایران می‌پیوندد

طرح پی‌وی‌سی گرید پزشکی پتروشیمی هگمتانه به عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی قرار است پاییز امسال به بهره‌برداری رسمی برسد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛بهزاد محمدی روز پنجشنبه (۱۲ تیرماه) در جریان سفر به همدان در بازدید از تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه و تصفیه ۷۰۰ لیتر در ثانیه گفت: با توجه به نیاز پتروشیمی هگمتانه به ۲۳ لیتر آب در ثانیه است، نیاز این مجتمع به‌طور کامل تامین می‌شود و شرایط برای تامین آب پتروشیمی ابن‌سینا نیز فراهم است.

وی همچنین ضمن بازدید از روند اجرای طرح تولید پی‌وی‌سی گرید پزشکی پتروشیمی هگمتانه، در نشست راه‌اندازی این طرح با حضور استاندار همدان، نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حاضر شد.

در این نشست سید سعید شاهرخی، استاندار همدان با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تکمیل این طرح گفت: خوشبختانه روند ساخت پتروشیمی هگمتانه در یک سال گذشته شتاب مطلوبی گرفت و امسال به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید مدیران این طرح گزارشی از روند ساخت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسیر راه‌اندازی کامل این طرح توسعه‌ای ارائه کردند و اعلام شد قرارداد بلندمدت تامین خوراک با پتروشیمی غدیر به‌زودی امضا می‌شود.

بر اساس این گزارش، شهریور سال ۸۱، مجوز تأسیس پتروشیمی هگمتانه از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادر شد، اما این پروژه که قرار است پس از راه‌اندازی، PVC گرید پزشکی ویژه مصارف پزشکی و دارویی تولید کند، در میانه راه دچار توقف شد.

با این حال پس از چند سال رکود که یکی از عوامل آن ترکیب سهامداران آن بود، از پارسال منابع مالی موردنیاز برای تکمیل این طرح تامین شد.

این طرح به‌منظور تولید PVC گرید پزشکی به روش سوسپانسیون با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن (۳۶ هزار تن پودر و ۹ هزار تن گرانول) در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در کیلومتر ۱۰ جاده همدان – تهران قرار است پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

دانش فنی این واحد متعلق به شرکت ایتالیایی IGS است و با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ساخته شده است.

همه مجوزهای محیط زیست، آب، سوخت وخوراک طرح پتروشیمی هگمتانه، شامل سه واحد فرآیندی، یوتیلیتی و آفسایت، دریافت شده است.

https://ipna.news/151103کپی شد!
منبع