ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۹۱۰ هزار نفر در سال گذشته

بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و خارگ طی سال گذشته به بیش از ۹۱۰ هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ وحید مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و خارگ گفت: از این تعداد ۵۵۹ هزار ۵۰۸  نفر از آنان را ساکنین بومی و ۳۵۰ هزار و ۶۹۸ نفر را کارکنان رسمی صنعت نفت و خانواده های آنان تشکیل می دهند.

مالکی افزود: در بخش های بستری و اتاق عمل که جزو قسمت های پر هزینه خدمات درمانی است، حتی تا ۹۰ درصد کل مراجعین را افراد غیر شرکتی تشکیل می دهند به گونه ای که از مجموع سه هزار و ۶۲۷ عمل جراحی انجام شده، دو هزار و ۶۶۰عمل جراحی مربوط به ساکنین بومی منطقه بوده است.

وی افزود: از مجموع ۴۷۹ سزارین و زایمان انجام گرفته نیز۴۱۱ نفر مربوط به مادران غیرشرکتی بوده و از چهار هزار و ۹۷۵ بیمار بستری شده تعداد چهار هزار و ۴۸۳ نفر از ساکنین بومی بوده اند.

مالکی با بیان این که از کارهای مهم انجام شده در بخش درمان در سال ۱۳۹۸، افزایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در منطقه بوده است، یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ پزشک فوق تخصص گوارش و پزشک متخصص پوست ،پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری در بیمارستان توحید جم شروع به کار کردند که به این ترتیب رشته های تخصصی پزشکی این بیمارستان توحید جم به ۱۵رشته افزایش یافت.

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارک در رابطه با فعالیت های انجام شده در بخش طب صنعتی  وپزشکی خانواده این منطقه گفت: در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ هزار پرسنل رسمی و قراردادی , و بالغ بر ۱۸۰۰ نیروی پیمانکار  تحت معاینات دوره ای قرار گرفتند که نتایج آن توسط  پزشکان متخصص طب کار بررسی شده است. در بخش پزشکی خانواده نیز تعداد پرونده های تشکیل شده برای خانواده ها در ۲ مرکز پزشکی خانواده شهرک شهید تندگویان و پردیس از ۳۲۳۰ پرونده در سال ۱۳۹۷ به ۳۴۰۰ پرونده در پایان سال ۱۳۹۸ افزایش یافته که بیانگر رشد ۵ درصدی فعالیت در این بخش است.

وی افزایش فعالیت های آموزشی در سال ۱۳۹۸ را از نکات قابل توجه دانست و گفت : در سال ۱۳۹۸ جمعا ۶۲ جلسه و کارگاه و دوره آموزشی برای پرسنل شاغل در این بهداری و همچنین جمعیت طبی تحت پوشش برگزار شد که دوره های آموزشی تخصصی و شغلی بیشترین تعداد دوره ها و شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.همچنین ۱۶ امتیاز بازآموزی مدون جهت پزشکان و پرستاران (تروما،مسمومیت ها ،احیا قلبی ریوی بزرگسالان،احیائ قلبی ریوی نوزادان و اطفال) طی سال ۱۳۹۸ با همکاری واحد آموزش برگزار شده است که جزو الزامات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بوده است.

به گفته وی همزمان ۱۱ طرح توسعه ای نیز در بیمارستان توحید کلنگ زنی شد و همچنین راه اندازی بخش بستری ۲۳ تخت خوابه مخصوص بیماران کرونایی در این بیمارستان و بازسازی بخش بستری جدید ۱۲ تخته و راه اندازی بخش ایزوله تنفسی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

https://ipna.news/151063کپی شد!