پتروشیمی هگمتانه در شرف راه‌اندازی

همدان معاون فرماندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شرف راه‌اندازی است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ساداتی دوشنبه ۹ تیرماه در کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان، با اشاره به اجرای چهار پروژه صنعتی شهرستان همدان، اظهارکرد: طرح توسعه کارخانه شیشه همدان در حال اجراست و مشکل خاصی ندارد به طوریکه ساختمان تولید تکمیل شده و بخشی از ماشین آلات وارد شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شرکت غذایی سحر در حال اخذ مجوز از محیط زیست است، ادامه داد: همچنین طرح توسعه پایا بسپار آریا در شرف راه‌اندازی است.

ساداتی با اشاره به پروژه عصر طلایی هگمتانه خاطرنشان کرد: این پروژه در دو فاز بوده که فاز ۲.۵ هکتاری آن پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و فاز دوم به مساحت شش هکتار است که هنوز مجوز پروانه ساختمانی از سوی شهرداری همدان صادر نشده است.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه طراحی و زیرسازی صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر در حال اجراست، افزود: شبکه آبرسانی، برق و گاز شهرک بنک‌داران جورقان تأمین شده و زیرسازی و آسفالت این شهرک درحال انجام است.

مدیر اداره کار شهرستان همدان نیز در ادامه از اشتغالزایی ۱۷۷۲ نفری در سه ماهه ابتدای امسال خبرداد و گفت: تعهد شهرستان همدان در سه ماهه امسال ۱۵۷۴ مورد بوده که ۱۱۳ درصد تحقق یافته به طوریکه ۱۷۷۲ مورد شغل جدید در همدان ایجاد شده است.

شعبانلو با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان همدان در سال ۹۹ ایجاد ۶۲۹۶ شغل است، اظهار کرد: با ایجاد ۱۷۷۲ شغل در سه ماهه ابتدای سال ۲۸ درصد از تعهد شهرستان در سالجاری محقق شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۳۷۷ بیمه شده جدید در شهرستان همدان، تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای امسال ۷۴۴ بیمه شده اجباری جدید و ۶۳۳ مورد بیمه شده روستایی در شهرستان همدان به ثبت رسیده است.

مدیر اداره کار شهرستان همدان درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب‌دیده شهرستان، یادآور شد: ۸۰۴ میلیارد تومان سهیمه تسهیلات کرونایی به استان همدان اختصاص داده شده است که واحدهای مشمول تسهیلات کرونایی در این استان ۳۳ هزار و ۴۸۶ کارگاه بوده که تا کنون ۴۰۸۹ واحد معادل ۱۲ درصد از واحدهای مشمول به بانک ها معرفی شده‌اند.

شعبانلو با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از کارگاه‌های شهرستان مشمول دریافت تسهیلات کرونایی هستند، اظهار کرد: در شهرستان همدان ۱۱ هزار و ۸۳۷ بنگاه مشمول دریافت تسهیلات کرونایی هستند که ۱۳۶۵ مورد به مبلغ ۲۵۷ میلیارد ریال ثبت نام موفق در سامانه کارا داشته اند.

وی با اشاره به معرفی ۱۳۴۷ واحد به مبلغ ۲۲۷ میلیارد ریال به بانک های عامل، یادآور شد: ۱۸ واحد با ۳۰ میلیاردریال تسهیلات کرونایی هنوز به بانک ها معرفی نشدند و فعلاً سامانه برای ثبت تقاضای تسهیلات کرونایی باز است.

https://ipna.news/151029کپی شد!
منبع