تاپیکو زیر مجموعه های سلولزی را بورسی می کند

شرکت نفت، گاز و پتروشیمی تامین در پاسخ به سئوالات کنفرانس اطلاع رسانی مجازی خود از ارسال امیدنامه و مداراک و مستندات لازم برای پذیرش دو شرکت چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف به فرابورس خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛تاپیکو همچنین در خصوص عرضه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز توضیح داده که مذاکرات اولیه بین سهامداران در خصوص تغییر شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام و عرضه سهام در بورس اوراق بهادار انجام پذیرفته است اما بدلیل تسهیلات ارزی ۴.۴ میلیارد یورویی شرکت نفت ستاره خلیج فارس و همچنین نسبت مالکانه پایین آن شرکت مذاکرات در خصوص افزایش نسبت مالکانه و احراز شرایط عرضه آن در جریان می باشد.

آخرین نرخ گاز خوراک دریافتی در پتروشیمی خراسان، مارون و جم براساس آخرین اعلام شرکت گاز هر متر مکعب ۷۲۸۹ ریال باتسعیر نرخ ارز نیما حدودا ۵ سنت خواهد بود.

تاپیکو همچنین در خصوص در خصوص آخرین نرخ دلاری اوره، آمونیاک و کریستال ملامین پتروشیمی خراسان،  نیز تصریح کرده که نرخ فروش اوره در بندر عباس ۲۱۰ دلار، ملامین ۸۵۰ دلار و آمونیاک فروشی از ابتدای سال صورت نپذیرفته است.تاپیکو همچنین در خصوص آخرین تراز ارزی پتروشیمی خراسان نیز تصریح کرده که باتوجه به عرضه تمامی ارزهای حاصل از صادرات مانده ارزی وجود ندارد و آخرین نرخ تسعیر ارز شرکت در سامانه نیما نیز ۱۵۸.۰۰۰ ریال بوده است کل مصارف ارزی پیش بینی شده برای سال ۹۹ حدود ۵ میلیون ریال پیش بینی شده است.

سود خالص شرکت پتروشیمی مروارید در سال ۱۳۹۸ نیز بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام شده و، مذاکرات برای برداشتن کف قیمت ۲۲۰ دلار اتان کماکان  در جریان می باشد، لیکن تا کنون منجر به حصول نتیجه نشده است.

همچنین میزان تولید و فروش پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۹ نیز این پالایشگاه با ظرفیت دریافت روزانه ۳۶۰.۰۰۰ بشکه میعانات گازی به بهره برداری رسیده ، در سال ۱۳۹۸ این پالایشگاه موفق به دریافت روزانه ۴۲۰.۰۰۰ بشکه در روز شده است که با طرح رفع گلوگاه ها و بهبود ۳ فاز قبلی برنامه ریزی برای دستیابی به ۵۴۰ هزار بشکه در روز در حال انجام می باشد که در سال ۱۳۹۹ به ظرفیت ۴۸۰ هزار بشکه محقق شده است.

زمان بهره برداری از فاز ۲ پتروشیمی ایلام در پاییز سال جاری برآورد و اعلام شده است.

 

تاپیکو زیر مجموعه های سلولزی را بورسی می کند

تاپیکو زیر مجموعه های سلولزی را بورسی می کند

تاپیکو زیر مجموعه های سلولزی را بورسی می کند

تاپیکو زیر مجموعه های سلولزی را بورسی می کند

https://ipna.news/150977کپی شد!