همکاری‌های ایران و چین در حوزه نفت و پتروشیمی گسترش می‌یابد

سخنگوی دولت گفت: طیف متنوعی از حوزه‌های همکاری میان ایران و چین همانند نفت‌خام، پتروشیمی، راه‌آهن و اتصالات دریایی مورد توجه قرار دارد که نحوه عملکرد و اجرای آن در مذاکرات جداگانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، سوم تیرماه) در نشست خبری با بیان تصویب پیش‌نویس برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین در هیئت وزیران، گفت: این طرح اثبات‌کننده شکست‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران و قطع ارتباط کشورمان با جامعه بین‌المللی و عزم جمهوری اسلامی بر توسعه روابط با دیگر کشورهاست.

وی با برشمردن مواد مهم طرح همکاری ۲۵ ساله ایران و چین تصریح کرد: به رسمیت شناختن اشتراک‌های فرهنگی، تشویق چندجانبه گرایی، حمایت از حق برابر ملت‌ها، تاکید بر توسعه بومی دیدگاه‌های دو ملت از جمله مواد این طرح است. ایران و چین با داشتن روابط عمیق دو جانبه از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در حوزه انرژی، زیرساخت‌ها، صنعت، علم و فناوری امروز گسترش قابل توجهی در گسترش روابط داریم و درحال تحقق این برنامه هستیم.

ربیعی عنوان کرد: طیف متنوعی از حوزه‌های همکاری میان ایران و چین همانند نفت‌خام، پتروشیمی، راه‌آهن، اتصالات دریایی با هدف ارتقای جاده ابریشم مورد توجه قرار گرفته است که نحوه عملکرد و اجرای آن در مذاکرات جداگانه‌ای انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: آمادگی داریم بر همین اساس با همه همسایگان و کشورهای منطقه برای تنظیم یک نقشه راه روشن و جامع همکاری کنیم و ما عمیقاً اعتقاد داریم که هیچ راهی جز چند جانبه‌گرایی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و میان منطقه‌ای برای مواجهه با چالش‌های متنوعی که پیش روی رشد و توسعه است وجود ندارد.

ربیعی تصریح کرد: این مصوبه دولت می‌تواند سرآغازی برای پاسخ دادن به زیادی‌خواهی‌ها و سیاست‌هایی باشد که امروز در منطقه آسیا می‌خواهند ایران را منزوی کنند و مقاومت ایران را در گوشه‌هایی بشکنند. این بخشی از سیاست خارجی و فعالیت بین‌المللی ماست که امیدواریم به بهبود زندگی مردم ایران و مردم جمهوری خلق چین کمک کند.

https://ipna.news/150842کپی شد!
منبع