اقدامات صنایع پتروشیمی در مقابله با کرونا ویروس در بندرماهشهر

غیبی از اقدامات صنایع پتروشیمی در مقابله با کرونا ویروس در بندرماهشهر خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛«مهرزاد غیبی» بندرماهشهر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی همواره سعی کرده در نمایش عمومی اقدامات انجام شده در خصوص کرونا، که آن را مسئولیت اجتماعی و وظیفه خود میداند، تا حدودی امساک کند.

رئیس ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: اما به عنوان یک عضو از اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان، شرح مبسوط گزارش اقدامات خود را جهت ارزیابی، برنامه‌ریزی و مدیریت، به ستاد ارائه داده و مسئولان امر به خوبی از خدمات پیدا و پنهان پتروشیمی آگاهی کامل دارند.

وی اضافه کرد: اینکه به نقل از دبیر ستاد مقابله با کرونا در رسانه‌ها، بدون اشاره به نقش بی‌جایگزین پتروشیمی در پیشبرد و اجرای تصمیمات و اقدامات ستاد کرونا، گفته شود که پتروشیمی نه تنها همکاری نکرده بلکه نقش موثری در شیوع بیماری داشته جای سوال و تعجب دارد.

نماینده سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ستاد مقابله با کرونا بندرماهشهر تصریح کرد: حتی اگر دبیر ستاد مقابله با کرونا اذعان کند که رسانه‌ها صحبت‌های مرا تغییر داده‌اند، می‌بایست در این خصوص شفاف‌سازی کنند که شائبه‌ها رفع شود. 

وی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی علاوه بر اقدامات همه‌جانبه، شبانه‌روزی و بی‌وقفه، همواره آمادگی خود را برای اجرای حجم بیشتری از اقدامات در راستای تصمیمات ستاد اعلام کرده و هرگز سقفی برای بودجه‌های لازم برای کمک به مردم در این بیماری نیز تعیین نکرده است.

غیبی ادامه داد: تمام آب ژاول مورد نیاز برای ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن کل کشور متعلق به پتروشیمی بوده که با حذف هر گونه تشریفات، هر آنچه داشته‌ایم در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم مردم شده است. 

وی ابراز کرد: اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه برای مقابله با کرونا تاکنون، آموزش و اطلاع‌رسانی، غربالگری، گندزدایی شبانه‌روزی معابر شهرستان، به‌کارگیری ماشین‌آلات سبک و سنگین، تهیه ۴۶ هزار بطری الکل و توزیع بین ادارات و اماکن پرتردد شهرستان بخشی از اقدامات صنایع پتروشیمی در این زمینه بوده است.

رئیس ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: تعلیق و تغییر کلیه فرایندهای معمول صنعت برای کمک به پیشگیری از انتقال ویروس و تامین بودجه گران‌ترین دستگاه حیاتی برای احیای ریه بیماران کرونایی (ونتیلاتور) که کشورهای پیشرفته هم در تامین آن دچار چالش هستند و تامین انواع تجهیزات محافظتی برای بیمارستان‌های شهرستان بندرماهشهر بخش دیگری از اقدامات صنایع پتروشیمی در زمینه مقابله با کرونا بوده است.

وی در پایان یاد آور شد: تجهیز و آماده‌سازی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی، تجهیز نقاهتگاه برای بیماران و حتی تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق کمک معیشتی برای مردم آسیب‌دیده از کرونا تنها بخشی از لیست بلند تلاش‌های پتروشیمی برای مقابله با کرونا در چند ماهه اخیر بوده است.

https://ipna.news/150829کپی شد!