پرونده فساد اقتصادی در پتروشیمی مرودشت هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود

رییس کل دادگستری استان فارس برخورد با فساد را برنامه محوری قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی به ۱۳ پرونده کلان فساد در استان فارس از جمله اقدامات در این بخش بوده است که همه آن ها منتهی به صدور رأی شده ،پرونده رسیدگی به فساد اقتصادی در پتروشیمی مرودشت نیز هفته آینده تعیین تکیلف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛شناسایی و کشف شبکه فساد اقتصادی در پتروشیمی مرودشت شهریور ماه سال گذشته به‌ درخواست و هماهنگی کامل با این شرکت و دستور مقام قضایی، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام پذیرفت که طی آن ۱۴ نفر از کارکنان و دلالان کودشیمیایی دستگیر شدند.

باند کشف‌شده با اخلال و فساد در توزیع انواع کودهای شیمیایی به‌صورت گسترده فعالیت داشته و شامل افراد متعددی از بخش‌های مختلف فعال در حوزه توزیع کودهای کشاورزی منطقه و ۶ نفر از کارکنان رده‌پایین پتروشیمی شیراز بودند که اقدام به سرقت از این شرکت کرده‌اند.

کودهای مکشوفه تنها متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز نبوده و کودهای تولیدی مربوط به سایر شرکت‌های تولیدکننده کودهای شیمیایی نیز بوده است‌.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی روز دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در اجرای عملکردها در صدد این هستیم که شعار ندهیم بلکه کارها را پیش ببریم.

وی اطاله دادرسی ها را یکی از گلایه های مردم در سال‌های گذشته دانست و اضافه کرد: اکنون گله مندی در این خصوص کاهش محسوس داشته است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه عنوان کرد: شهر شیراز با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر ۳۴۰ پرونده کیفری و ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده حقوقی دارد و هنگامی که پرونده ها وارد محاکم حقوقی استان می شوند ۲۵ روز تا تعیین تکلیف به طول می انجامد که به نوعی معطلی و سرگردانی مردم کم شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در درون مجموعه قضائی فارس کوچکترین مسامحه ای وجود ندارد، یادآور شد: شاید بیشترین نظارت در دادگستری ها صورت می گیرد و ۹۹ درصد قضات در سطح استان سالم هستند و سلامت دستگاه قضائی فارس بسیار خوب است.

وی در خصوص زندانیان مالی نیز گفت : نگرانی هایی که در بحث زندانیان مهریه وجود داشت اکنون وجود ندارد، چرا که اکنون ۲۸ زندانی به دلیل بدهی مهریه در زندان به سر می برند، در ستاد دیه و کمک هایی که مردم انجام دادند ۳۲۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده اند.

وی دعاوی خانوادگی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سه ماه دی، بهمن و اسفند ۵۰ درصد کاهش دعوی خانوادگی داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار مردمی به درخواست های مردمی بیش از ۵۰ نفر از مراجعان شهرستان های استان فارس و به صورت حضوری نیز با برخی از مراجعین شهر شیراز ملاقات و ضمن رسیدگی به شنیدن مشکلات به بررسی پرونده های قضایی آنان پرداخت.

در دیدار مردمی بزرگداشت هفته قوه قضائیه که با حضور رئیس کل دادگستری استان، قائم مقام دادگستری استان ، معاونین قضایی، منابع انسانی و قاضی حوزه ریاست دادگستری استان برگزار گردید؛ پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از ۵۰ نفر از مراجعان شهرستان های استان فارس و شیراز بررسی و در چارچوب مقررات و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان تصمیماتی اتخاذ گردید.

حجت الاسلام موسوی هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت دانست و تصریح کرد: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند و ما تلاش کرده ایم در این برهه زمانی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی از طریق ملاقات های عمومی و به صورت ویدیو کنفرانس در دادگستری مرکز استان و حوزه های قضایی سراسر استان گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.

اول تا هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

https://ipna.news/150798کپی شد!
منبع