افزایش ۸۹ درصدی سود خالص پتروشیمی شیمی بافت

پتروشیمی شیمی بافت از شرکت های تابعه شستا در مجمع عادی سالیانه خود مبلغ ۶۲۵۰ ریال سود برای هر سهم این شرکت را تقسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، روز شنبه سی و یکم خردادماه ۱۳۹۹ در محل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی برگزار و گزارش هیات مدیره این شرکت به همراه صورت‌های مالی حسابرسی شده در اختیار سهامداران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش شیمی‌بافت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ با رشد ۸۹ درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل به مبلغ ۱،۵۶۸،۹۵۶ میلیون ریال دست یافت. جمع درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته سید محسن شمس مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت، این شرکت در سال گذشته ۸۰ درصد محصولات خود را در بازارهای داخلی و ۲۰ درصد نیز در بازارهای صادراتی به فروش رسانده است.

وی افزود: ادغام دو شرکت شیمی بافت و شیمی تکس آریا، تحقق ۱۰۰درصدی بودجه تولید محصولات MTBE و رافینت۲ و همچنین تحقق ۱۱۵ درصدی محصول MEK به نسبت بودجه تولید و رشد ۳۱ درصدی آن نسبت به سال قبل که سبب شد از روند واردات این محصول به کشور در جهت حمایت از تولید داخلی جلوگیری شود، از موفقیت های سال ۹۸ این شرکت در زمینه تولید محصولات بوده است.

مدیرعامل پتروشمی شیمی بافت ادامه داد: همچنین اجرای کامل و موفق طرح طبقه بندی مشاغل، انجام مطالعات HAZOP در سایت ۱ این شرکت، افزایش تعداد مشتریان عمده، عرضه و فروش ۸۳ درصد از حاصل درآمد صادرات سال ۹۸ به سامانه نیما در صرافی های بانکی، تمدید ۵ گواهینامه سیستم های مدیریت ، دریافت لوح تقدیر از معاون محترم وزیر نفت در پتروشیمی بدلیل دستیابی به رکورد تولید MEK و راه اندازی سامانه های الکترونیکی جدید در جهت بالابردن راندمان و بهره وری از دیگر دستاوردهای شرکت شیمی بافت در سال ۹۸ می باشد.

شمس اضافه کرد: همچنین در مورد برنامه‌های آتی سال جاری برای کنترل و بهبود شرایط شیمی‌بافت می توان، به انجام دوره تعمیرات (اورهال) مخازن ذخیره خوراک و محصولات و نیز نصب و اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق مخازن در آبان ماه و برنامه ریزی جهت عرضه سهام شرکت در بازار سرمایه اشاره نمود.

شایان ذکراست علی علامه‌راد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در پایان این نشست ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیران و کارکنان شرکت شیمی بافت در سال٩٨، دستاورد‌های این شرکت در این سال را ستودنی دانست.

https://ipna.news/150795کپی شد!