فعالیت دوباره کلینیک سالمندی مرکزسلامت خانواده پاسداران

فعالیت دوباره کلینیک سالمندی مرکزسلامت خانواده پاسداران رییس مرکزسلامت خانواده پاسداران اعلام کرد: پس ازاجرای پروتکل های بهداشتی واز سرگرفته شدن فعالیت های درمانگاه پاسداران ، با آغاز به کار کلینیک های این مرکزسلامت خانواده، خدمات حضوری در کلینیک سالمندی ازسر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ طهوری  رییس مرکز سلامت خانواده  پاسداران گفت:جمعیت تحت پوشش درمانگاه پاسداران حدود ۱۰ هزار نفر است که  تقریبا ۶۳  درصد ازبازنشستگان و ۳۷ درصد از شاغلین  را در بر می گیرد.

به گفته  وی ،  در کلینیک سالمندی مراجعین اغلب ۶۰ سال به بالا هستند و در حال حاضر این کلینیک  درهفته  دو روز فعال است .غربالگری های مناسب شرایط  سالمندان  از نظراحتمال بیماری های شایع در این گروه سنی انجام می شود.

طهوری تاکید کرد: هم زمان با شیوع کرونا،  با توجه به محدودیت  مراجعه سالمندان به مراکز درمانی ، طبق دستورالعمل سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت ، فعالیت پزشکان هادی افزایش یافت  واین پزشکان  وضعیت سلامتی  بیماران را  به صورت  تلفنی کنترل می کردند  و پیگیری های لازم برای بررسی،  درمان ها و داروها انجام می شد.

رییس مرکزسلامت خانواده  پاسداران تاکید کرد: این درمانگاه از مراکزی است که  علاوه بر پزشک خانواده ، پرستار خانواده  نیز برای مراجعین دارد .

پزشک خانواده و پرستار خانواده ، غربالگری سالانه  بخصوص برای  بیماری های مزمن  از  افرادی  که  دارای پرونده پزشکی  در این مرکزهستند را انجام می دهند

وجود پرستار خانواده نظم انجام غربالگری ها را افزایش داده است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی طهوری ،  کل مراجعین به پزشک خانواده  در سال ۹۸ حدود ۳۰هزار نفر است  همچنین به  کلینیک های تخصصی  ۳۲ هزار نفر مراجعه کرده اند که از این  تعداد ، ۲۲ هزار نفر نفر بازنشسته و بقیه شاغل هستند.

کلینیک  های  تخصصی درمانگاه پاسداران شامل داخلی، اطفال ، زنان ومامایی، قلب، گوارش،غدد، پوست، چشم،گوش،حلق بینی ،ارتوپدی، فیزیوتراپی،اپتومتری،ادیومتری وکلینیک تغذیه  می باشد.

وی افتتاح  فیزیوتراپی  درمانگاه پاسداران را  از اقدامات موثر دانست و گفت: با توجه به  مراجعه بالای سالمندان  به این درمانگاه،  افتتاح بخش  فیزیوتراپی این درمانگاه ، موجب شد خدمات بیشتری به سالمندان ارایه شود.

به گفته وی ، بخش فیزیوتراپی  از آبان ماه  سال ۹۸  در درمانگاه پاسداران فعال شده است و سه نفر در این بخش مشغول  به کارهستند و  به طور متوسط  معمولا  در ماه به ۱۰۰  تا ۱۲۰  مراجعه کننده، خدمات فیزیوتراپی ارایه می کنند. همچنین میان  کلینیک ارتوپد و فیزیوتراپی ارتباط موثری وجود دارد ، به طوری که  تاکنون ،حدود ۴۰۰ نفر  از  مراجعین کلینیک ارتوپدی برای پیگیری روند درمان به  فیزیوتراپی ارجاع شده اند.

کلینیک دندانپزشکی درمانگاه پاسداران که  به دلیل شیوع کرونا  به حالت  تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بود، از اول  خرداد فعالیت اورژانسی خود را شروع کرده است  و  امیدواریم از اول  تیر ماه  فعالیت های این کلینیک بیشترشود.

به گفته طهوری کلینیک دندانپزشکی، در سال ۹۸، قبل از ایام کرونا، ۱۰هزار نفر مراجعه کننده داشته است که بخش عمده  این کلینیک دربخش  پیشگیری  و بهداشت  دهان ودندان است و یکی از فعالیت های  این واحد  حفظ سلامتی  بهداشت دهان ودندان است  وبه همین منظور، هر شش ماه یک بار جمعیت تحت پوشش برای غربالگری و بررسی فراخوان می شوند.

رییس مرکز سلامت خانواده  پاسداران،  با اشاره به  ویزیت ها ی انجام شده در بخش مامایی و کلینیک زنان  گفت: در سال ۹۸ ، بیش از ۳ هزارو ۵۲۵ نفر مراجعه  کردند   خدماتی در زمینه انجام  تست های پاپ اسمیر، کنترل بارداری،آموزش چهره به چهره برای بانوان باردار، غربالگری نوجوانان ، آموزش های دوران یائسگی  و..  دریافت کردند.

در حال  حاضرهفته ای سه روز درهفته کلینیک تخصصی  زنان و  همه روزه کلینیک  مامایی  درمانگاه پاسداران دایر است.

وی با تاکید براینکه تریاژخاکستری در درمانگاه پاسداران، همچنان فعال است و بیماران  مشکوک به بیمارستان نفت تهران  ارجاع می شوند گفت: کلیه  دستورالعمل های بهداشتی  لازم در این ایام که همچنان  درگیر کرونا هستیم در کلینیکهای تخصصی  اجرا می شود.

https://ipna.news/150742کپی شد!