ارتباط پرونده پتروشیمی و جلیل سبحانی با اکبر طبری چیست؟

جلیل سبحانی یکی از متهمان پرونده اکبر طبری است که برای ساخت کابینت‌های خانه طبری به او رشوه داده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ جلیل سبحانی متهم ردیف ششم پرونده اکبر طبری کسی است که در پرونده ۶ میلیارد یورویی پرونده پتروشیمی هم نقش داشته و رسیدگی به پرونده او هم اکنون در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال انجام است.

وی که اکنون با قید وثیقه در پرونده طبری آزاد است، متولد سال ۱۳۴۳ در شازند اراک است و در گذشته مدیرعامل شرکت اسپک از شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی بوده است.

سبحانی در همسایگی اکبر طبری در برج روما رزیدنس زندگی می‌کرد و در فساد‌های صورت گرفته در پرونده پتروشیمی و به میزان ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو نقش دارد.

جلیل سبحانی در فراهم کردن موجبات رشوه میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده نقش داشته و او مبلغ ۱۵ میلیون تومان بابت نصب کابینت در واحد سانا به اکبر طبری رشوه داده است.

ارتباطات ناصواب طبری با سبحانی در پرونده پتروشیمی

جلیل سبحانی که فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه علم و صنعت است در گذشته مدیر عامل شرکت اسپک و رئیس هیئت مدیره شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا بوده و از جمله صنعتگرانی است که طی سال‌های اخیر به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده است.

اما همزمان با مطرح شدن بحث پرونده فساد پتروشیمی جلیل سبحانی در ۲۱ اسفند ماه ۹۸ یکباره خود را بازنشسته کرد و از این شرکت رفت و هم اکنون با وثیقه سنگین آزاد است.

سبحانی ضمن همراهی و لابی با مدیران بالادست خود پول‌های کلانی را به دست آورد و ارتباطات ناصوابی از او در پرونده پتروشیمی نمایان شده است.

جلیل سبحانی به دستور محمد رضا نعمت زاده معاون وقت وزیر نفت به شرکت اسپک منتقل شد و در زمان وزارت مسعود میرکاظمی در این شرکت فعالیت می‌کرد.

سبحانی از سال ۸۸ به عنوان مدیرعامل اسپک شناخته شد و این شرکت کاتالیست‌های مورد نیاز را از چین وارد می‌کرد و مانع از آن می‌شد تا کاتالیست‌های با کیفیت وارد کشور شوند.

پس از مطرح شدن پرونده اکبر طبری مشخص شد که او برای انجام فعالیت‌های ناصواب خود به طبری رشتوه داده است، اما هنوز از ارتباطات سری میان اکبر طبری و جلیل سبحانی در جلسات دادگاه چیزی گفته نشده است و باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه زمانی رسیدگی به پرونده درباره سبحانی صحبت می‌شود.

https://ipna.news/150532کپی شد!