پتروشیمی لردگان در یک قدمی افتتاح/۲۶۰۰ فرصت شغلی در انتظار جوانان

پتروشیمی لردگان پس از ۱۲ سال تکمیل شده و در یک قدمی افتتاح قرار گرفته است و هم اکنون زمینه برای اشتغال دو هزار و ششصد نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،کلنگ پروژه پتروشیمی لردگان در منطقه فلارد شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری سال ۸۷ بر زمین خورد. این پروژه به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و همچنین دارا بودن زمین مناسب، از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است.

محصول تولیدی پتروشیمی لردگان، آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه دو هزار و ۵۰ تن و اوره با ظرفیت تولیدی روزانه سه هزار و ۲۵۰ تن است و حالا پتروشیمی لردگان پس از ۱۲ سال تکمیل شده و در یک قدمی افتتاح قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث شده است، گفت: پتروشیمی لردگان یکی از هشت مجتمع پتروشیمی تولید اوره در کشور است.

سجاد رستمی گفت: این پروژه صنعتی دارای دو برج تقطیر ۴۰۰ تنی با ارتفاع ۶۰ متر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این پروژه دو هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد می کند، افزود: با افتتاح کامل این پتروشیمی ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه روزانه سه هزار تن اوره و آمونیاک در این مجتمع تولید می شود، افزود: این مجتمع ظرفیت تولید روزانه دو هزار و ۵۰ تن آمونیاک و تولید روزانه سه هزار و ۲۵۰ تن اوره را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: راه اندازی پروژه پتروشیمی لردگان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری دارد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این پروژه شاهد کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لردگان و ایجاد فرصت های اشتغالی جدید خواهیم بود، تاکید کرد: کاهش مهاجرت در لردگان و افزایش درآمد مردم از مهمترین برکات راه اندازی این پروژه صنعتی در این شهرستان است.

زمان بندی افتتاح پتروشیمی لردگان به علت شیوع کرونا به تاخیر افتاد که هم اکنون تمهیدات لازم برای افتتاح این مجموعه تا پایان شهریور ماه اندیشیده شده است

فرماندار لردگان در گفت و گو با خبرنگار بازار در این زمینه بیان کرد: تمام مراحل و فازهای پتروشیمی لردگان تکمیل شده است و این پروژه آماده افتتاح است.

ملک محمد قربان پور بیان کرد: برای احداث این پروژه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات ارزی، تسهیلات و… انجام شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی این پروژه نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و شهرستان لردگان دارد.

فرماندار لردگان تصریح کرد: زمان بندی افتتاح این پروژه به علت شیوع کرونا به تاخیر افتاد که هم اکنون تمهیدات لازم برای افتتاح این مجموعه تا پایان شهریور ماه اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: این پروژه بزرگ صنعتی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سال جاری افتتاح خواهد شد.

فرماندار لردگان با بیان اینکه راه اندازی پتروشیمی لردگان نقش مهمی در توسعه شغل های دیگر از جمله خدمات دارد، اظهار کرد: راه اندازی این پروژه از مهمترین برکات انقلاب اسلامی در این منطقه کشور به شمار می رود که هم اکنون موجب اشغال بسیاری از جوانان لردگانی شده است.

قربان پور تاکید کرد: شهرستان لردگان ظرفیت های بیشماری برای سرمایه گذاری دارد که جذب سرمایه گذار از مهمترین برنامه ها برای توسعه این شهرستان به شمار می رود.

با فعال شدن پتروشیمی لردگان زمینه برای راه اندازی واحدهای پایین دستی مرتبط در این شهرستان فراهم می شود و توسعه شهرستان شتاب می گیرد. بهره‌برداری از پروژه پتروشیمی لردگان نقش مهمی در توسعه منطقه محروم لردگان استان چهارمحال و بختیاری دارد و موجب کاهش مهاجرت از این شهرستان می شود.

https://ipna.news/150503کپی شد!