کتاب اقتصاد پتروشیمی منتشر شد

کتاب اقتصاد پتروشیمی با ترجمه مهدی سیف الهی، اشکان فروتن، محمد زریگر و اطهر دارایی و حمایت شرکت پتروشیمی جم توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کتاب تخصصی اقتصاد پتروشیمی «انتخاب تکنولوژی در دنیای احاطه شده از کربن» اثر دانکن سدان (Duncan Seddon) در ۱۴ فصل و ۳۸۹ صفحه، بر اساس سیر نفت از صنایع بالادستی به پایین دستی، با حمایت شرکت پتروشیمی جم منتشر شده است.

از آنجایی که کشور ایران به دلیل برخورداری از منابع غنی زیرزمینی چون نفت و گاز م یتواند با تکیه بر دانش و مهارت نیروی انسانی و همچنین جهت گیری کارآفرینانه و نوآورانه قابلیت سازمانی شرکت های پتروشیمی را هر روز بهتر و کیفی تر کند تابه جایگاه مناسبی در جهان شبکه ایی کسب وکار برسد این اثر مفید و ارزشمند می تواند گامی موثر در ارتقای دانش فعالان پتروشیمی کشور و دانش آموختگان رشته مهندسی مرتبط با صنایع نفت و گاز، کارشناسان حوزه اقتصاد و بازرگانی محسوب شود.

این کتاب به صورت تخصصی صنعت پتروشیمی جهان را مورد واکاوی قرار داده و با مرور بر زنجیره ارزش تولید محصولات پتروشیمی به تحلیل مسایل تولید و فروش این محصولات در دنیا پرداخته است. مولف در این کتاب همچنین به بررسی روش تولید الفین‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های تولید در حالت‌های مختلف پرداخته است.

کتاب اقتصاد پتروشیمی با جامعیتی کامل به مباحث مهندسی و اقتصادی و بازرگانی نظر داشته و مولف سعی کرده تا مطالب این کتاب برای طیف وسیعی از خوانندگان مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است که پیش از این نیز، کتاب های‌ راهنمای پلی اتیلن ۱و۲، کاربرد عملی تکنیک کروماتوگرافی گاز در صنایع پتروشیمی و کتاب بررسی تاثیر افزودنی‌ها بر تشکیل کُک، توسط متخصصان پتروشیمی جم به رشته تحریر در آمده و منتشر شده است.

https://ipna.news/150501کپی شد!