ایجاد شهرک صنعتی شیمایی در منطقه آزاد اروند

روند مذاکره برای راه اندازی شهرک صنعتی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه آزاد اروند انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ اسمعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: یک شهرک صنعتی به نام شیمی شهر که مربوط به واحدهای شیمیایی پایین دستی است ساخته خواهند شد و برای آن زمین به مساحت ۱۱۰ هکتار در حال آماده سازی است.

وی افزود: با سرمایه گذاران برای استقرار واحدهای تولیدی پایین دستی و صادراتی رایزنی شده و این واحدهای تولیدی در حوزه صنایع انرژی، صنایع فولاد، مواد غذایی، معدنی و صنایع بسته بندی و ساختمانی در این شهرک فعال می شود و به طور عمده صادرات محور هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به اهمیت راه اندازی صنایع  پایین دستی اشاره کرد و گفت: صنایع پایین دستی عموما اشتغالزا هستند اما در این میان به صنایع مادر همچون صنایع پتروشیمی بزرگ نیز نیاز است که باید دایر شوند تا خوراک و مواد واحدهای پایین دستی را تامین کنند.

زمانی بر حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از صنایع تولیدی در این منطقه تاکید کرد و ادامه داد: روال سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از واحدهای کوچک صنعتی است که این سازمان در قالب کمک هایی حمایت خود را به سرمایه گذاران نشان می دهد و در صورت لزوم، در توسعه سرمایه گذاری پروژه های تولیدی به ویژه توسعه صادرات مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند ضمن حمایت از واحدهای تولیدی، محل فعالیت در اختیار آن‌ها قرار می دهد و همین محل ها جزو املاک سازمان منطقه آزاد اروند که به این واحد اجاره داده شده تا زمانی که زمین خود را بسازد و به محل دائمی خود منتقل شود.

https://ipna.news/150475کپی شد!