رشد ۶۳ درصدی محصول MEK شرکت شیمی بافت

شرکت پتروشیمی شیمی بافت از شرکت های تابعه شستا، در دو ماه نخست سال توانست میزان تولید متیل اتیل کتون را تا ۶۳ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سیدمحسن شمس مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت با اعلام این خبر گفت: در سال جهش تولید و با تکیه بر دانش بومی با میزان تولید ۶۹۵ تن محصول MEK که ۱۸۶ درصد بودجه پیش بینی شده تحقق پیدا کرده است .

شمس اظهار داشت: این افزایش تولید در سایه رعایت کامل استانداردهای HSE ، حفظ شرایط ایمن و بدون حادثه بدست آمده است و توانسته نقش بزرگی در تولید صنایع پائین دستی ، نظامی، چرم و رزین به عنوان مصرف کنندگان اصلی خود داشته باشد.

وی ادامه داد: متیل اتیل کتون یک حلال صنعتی است که این شرکت تنها تولید کننده ایران و خاورمیانه می باشد و همواره در دوران تحریم با وجود استفاده از متریال بسیار خاص و حساس توانسته است نیاز داخلی کشور را تأمین کند و از این حیث کمک شایانی به رونق و حفظ اشتغال در صنایع وابسته داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت تصریح کرد: سایت ۲ این شرکت (شیمی تکس آریا سابق) از ابتدای راه اندازی بدلیل مشکلات ساختاری و موانع خاص در تولید و فروش محصول در میان شرکتهای ضررده قرار داشت و توانست با اصلاح ساختار مدیریتی خود در زمینه های تولید و مالی در پایان سال ۹۷ به سود دهی برسد و پس از ادغام در شرکت شیمی بافت رشد سود خود که در سال ۹۸ تحقق یافته را ارتقاء دهد؛ بطوریکه به دلیل افزایش تولید و دستیابی به رکورد جدید تولید در سال ۹۸ ، مورد تقدیر معاون وزیر نفت قرار بگیرد.

شمس در پایان با اشاره به مقدار تولید دیگر محصولات این شرکت در دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری افزود: میزان تولید MTBE  در این مدت(۱۴۸۶۴تن) که ۱۱۹درصد و رافینت دو (۱۲۷۷۵تن) ۱۱۸درصد بودجه پیش بینی شده محقق گردیده است. همچنین در زمینه صادرات محصولات در مدت ذکرشده، MTBE  که ۴۷ درصد و رافینت دو ۳۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد داشته است

https://ipna.news/150435کپی شد!