اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پتروشیمی در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در طرح پتروشیمی لردگان و خانمیرزا اعلام آمادگی کرده است، این طرح نیازمند سرمایه اولیه ۲ هزار میلیارد تومان است که این سرمایه‌گذار در صورت واگذاری زمین تمام سرمایه اجرای طرح را خود تأمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛  برهان حسین‌پور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص شرایط سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: معاون اقتصادی وزیر کشور ۳۰ طرح اولویت‌دار در قالب موضوعات اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی، بنگاه‌های زودبازده، صادرات و واردات، سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و … را به استان‌ها ابلاغ کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حفظ و صیانت از واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا ویروس در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، گفت: ۱۳ رسته برای برای کارگران واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از شیوع کرونا تعریف شده است که کارگران این رسته‌ها می‌توانند بیمه خود را با ثبت‌نام در سامانه بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی واحدهای راکد در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، افزود: تعداد بسیاری از این واحدها در سال ۹۸ احیا شد، تعداد و اسامی سایر واحدهای راکد به دستگاه‌های اجرایی داده شده است تا اقدامات لازم برای احیای این واحدها صورت بگیرد.

حسین‌پور در ادامه در خصوص واحدهایی که با ظرفیت کم‌تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند، توضیح کرد: برای رسیدن تولید این واحدها به ظرفیت واقعی تسهیلات بلاتکلیف آن‌ها در بانک‌ها به سرعت تعیین تکلیف و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز سایر مشکلات این واحدها بررسی و مرتفع می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری از پیگیری‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در چند طرح سرمایه‌گذاری بزرگ اقتصادی در استان خبر داد و گفت: یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در طرح پتروشیمی لردگان و خانمیرزا اعلام آمادگی کرده است، این طرح نیازمند سرمایه اولیه ۲ هزار میلیاردتومان است که این سرمایه‌گذار در صورت واگذاری زمین تمام سرمایه اجرای طرح را خود تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: تعدادی معارض در واگذاری اراضی برای احداث این طرح پتروشیمی وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل حل شد و به زودی این طرح بزرگ پتروشیمی آغاز می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه در بحث احداث گلخانه و کشت گل‌محمدی تسهیلات خوبی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود، عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند اشتغال خوبی را ایجاد کند، اما نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران هستیم.

https://ipna.news/150418کپی شد!
منبع