برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی هفته اول تیرماه و به مدت چهار روز در شیراز برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید محمود موسوی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به موقعیت جغرافیایی، جمعیتی و اقتصادی استان فارس خصوصا وجود منابع مهم گاز و میعانات گازی در فارس و عبور چهار خط لوله سراسری گاز از این استان، گفت: این موضوع در کنار قرار داشتن این استان در مسیر بندر عسلویه و منطقه پارس جنوبی، فارس را در یک موقعیت استراتژیک و ویژه به لحاظ تامین و تولید و توزیع انرژی فسیلی قرار داده است.

وی افزود: وجود مواد اولیه صنایع پایین دستی، صنایع گاز و پتروشیمی و همچنین حضورمیادین نفتی سروستان، سعادت آباد، خشت و کنارتخته و فعالیت شماری از شرکت های بزرگ پالایشی، پتروشیمی و صنایع شیمیایی، در فارس، این استان را به قطب مهم صنایع نفت و گاز بدل کرده است.

موسوی با یادآوری این مطلب که شیراز به عنوان مرکز استان فارس، به سبب دارا بودن جاذبه‌های اقتصادی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، همواره مورد توجه گردشگران و فعالان اقتصادی بوده است، گفت: شیراز در مسیر راه‌های تجاری مهم قرار دارد به گونه‌ای که می‌توان این استان را دروازه تجارت ایران نامید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به وجود بزرگترین سایت نمایشگاهی جنوب کشور در شیراز، گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ عنوان نمایشگاه تخصصی و عمومی در ابعاد ملی و بین المللی در این سایت برگزار شده که اکثر این نمایشگاه‌ها با استقبال چشمگیر مردم به شکل عموم و صاحبان صنایع، متخصصین، بازرگانان به شکل خاص قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی و خارجی متعددی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی شیراز حاضر خواهند بود، این رویداد را یک حرکت تاثیرگذار اقتصادی و زمینه‌ساز رونق در شرایط کنونی دانست و گفت: با توجه به شرایط ویژه و شیوع کروناویروس، برپایی نمایشگاه با نظارت کامل و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اعم از ضدعفونی نقاط سرپوشیده و سرباز، سرویس‌های بهداشتی و غرفه‌ها، دنبال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های فارس با بیان اینکه امکان شست و شو و ضدعفونی کردن دست برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان در نمایشگاه فراهم شده است، به نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی در زمان برپایی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، اشاره و اضافه کرد: بازدیدکنندگان و غرفه‌داران ملزم به رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی و استفاده از ماسک و ضرورتا استفاده از دستکش هستند و بر این موضوع نظارت دائمی انجام خواهد شد.

جوادمرادپور مجری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شیراز نیز خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه، کمک به رونق و جهش تولید، حمایت از صنایع و فعالان صنعتی بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی اعم از صنایع پائین دستی و بالادستی و ایجاد بستری برای تعامل بیشتر فعالان این حوزه است.

مرادپور با بیان اینکه ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه و توانمندی‌های شرکت‌ها و فعالان صنعتی در داخل و خارج از کشور، دیگر هدف برپایی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی شیراز است، گفت: با توجه به اینکه ایران دومین کشور تولید کننده نفت در دنیا محسوب می‌شود و فارس هم سهم بسزایی در تولید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی دارد، این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی برای ارائه توانمندی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات بخش‌های خصوصی و دولتی محسوب می‌شود.

این فعال اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش پایه، تکمیل زنجیره علم، فناوری، تکنولوژی تولید محصول، تجاری سازی به منظور ثروت آفرینی و افزایش بهره وری در حوزه های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

مرادپور ادامه داد: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ارائه و دستیابی به آخرین دستاوردها و فن آوری های روز در این بخش از صنعت، ایجاد بستری برای تعامل بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه گذاران و شرکت‌های دانش بنیان و توانمند سازی سرمایه های انسانی و مالکیت فکری و مدیریت دانش در توسعه و تقویت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

مجری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی یادآور شد که در حاشیه این نمایشگاه، همایش، سمینار و ورک شاپ‌های آموزشی، پنل تخصصی مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، برگزاری نشست‌های B۲B بین مشارکت کنندگان، هیئتهای تجاری خارجی و متخصصان و نشست تخصصی بین رایزنان تجاری و وابستگان تجاری مشارکت کنندگان در نمایشگاه، به عنوان برنامه‌های جنبی در دستور کار قرار دارد.

https://ipna.news/150388کپی شد!
منبع