مشکلات تولید روند زیان دهی “شپترو” را حفظ کرد

مشکلات عدیده تولید این شرکت فعال در عرصه پتروشیمی منجر به کاهش شدید مقادیر تولید و فروش محصول اصلی این شرکت یعنی پلی وینیل کلراید شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت پتروشیمی آبادان شرایط عجیبی را سپری می‌کند. مشکلات عدیده تولید این شرکت فعال در عرصه پتروشیمی منجر به کاهش شدید مقادیر تولید و فروش محصول اصلی این شرکت یعنی پلی وینیل کلراید شده است.

در حالی که در سال گذشته شاهد فروش ۵.۵۰۰ تن از این محصول بوده ایم و این میزان فروش نسبت به سال ۹۷ کاهش سنگین ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد. به این ترتیب جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت در سال ۱۳۹۸ با بیش از ۲۹ درصد کاهش به یک هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال رسیده است.

در حال حاضر محصول ئی دی سی این شرکت به عنوان یکی از محصولات فرعی تولید پلی وینیل کلراید به فروش می‌رسد و فرآیند‌های مربوط به تولید پلی وینیل کلراید به میزان بسیار اندکی صورت می‌پذیرد.

به این ترتیب و با توجه به هزین‌های ثابت بالای این شرکت شاهد منفی شدن حاشیه سود عملیاتی به میزان ۳۰ درصد هستیم. زیان عملیاتی محقق شده این شرکت معادل ۶۰۸ میلیارد ریال بوده و جمع زیان خالص محقق شده نیز به ۷۶۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال رسیده که معادل ۲۱۷ ریال به ازای هر سهم است.

به این ترتیب و با احتساب زیان خالص محقق شده در سال ۱۳۹۸ جمع کل زیان انباشته این شرکت به ۲ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال رسیده است.

با توجه به افزایش سرمایه در حال ثبت ۲.۰۰۰ میلیارد ریالی و افزایش سرمایه شرکت به ۵.۵۲۰ میلیارد ریال در حال حاضر شاهد نزدیک شدن میزان زیان انباشته به ۵۰ درصد از سرمایه فعلی شرکت هستیم و این شرکت در سال جاری مجددا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خواهد شد.

https://ipna.news/150375کپی شد!