پتروشیمی آریا ساسول بورسی می شود

براساس اعلام مسئولان شرکت پتروشیمی آریا ساسول چهارشنبه هفته آینده ۵ درصد از سهام این مجتمع پتروشیمی برای اولین بار در بورس عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ براساس اعلام مسئولان شرکت پتروشیمی آریا ساسول چهارشنبه هفته آینده ۵ درصد از سهام این مجتمع پتروشیمی برای اولین بار در بورس عرضه می شود.

پیشتر گفته شده بود قرار است ۲۰ درصد از سهام این مجتمع به بورس وارد شود که ظاهرا با مخالفت مدیران این مجموعه مواجه شده است هرچند هنوز کشمکش ها برای میزان درصد سهام عرضه اولیه این شرکت در بورس ادامه دارد.

مجتع پتروشیمی آریا ساسول مجموعه طرح هایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود که فعالیت اولیه آن در سال ۱۳۷۹ تحت مدیریت شرکت پتروشیمی پارس آغاز شد و با توجه به اظهار علاقه شرکت SASOL از آفریقای جنوبی جهت مشارکت در سرمایه گذاری در پروژه طرح الفین نهم، در سال ۱۳۸۱ تفاهم نامه ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ساسول آفریقای جنوبی به امضا رسید و واحد الفین و دو واحد پلی اتیلن سبک و پلی استیلن متوسط وسنگین، به شرکت آریاساسول واگذار شد.

شرکت پلیمر آریاساسول از ابتدای بهره برداری از سال ۱۳۸۷ با سه محصول اصلی اتیلن، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین و محصول فرعی سی تری پلاس با ظرفیت اسمی ۱۶۹۰ هزار تن در سال به تولید محصولات پتروشیمی می پردازد.

https://ipna.news/150025کپی شد!